OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Verksamhetsområde Fastighet och investering består av kommunens projektenhet, fastighetsenhet, drift- och förvaltningsenhet samt stab. Vi är tillsammans cirka 60 medarbetare som arbetar med att bygga, förvalta och underhålla våra kommunala fastigheter.
Inom drift- och förvaltningsenheten arbetar områdesförvaltare, drifttekniker, servicetekniker, internposten och vi är sammanlagt 19 medarbetare.
Vi sitter idag tillsammans med övriga enheter inom Fastighet och investering.
Lerums kommun förvaltar ca 240 000m² lokalarea fördelat på ca 250 fastigheter. Vårt uppdrag är att förse de kommunala verksamheterna med lokaler och underhålla dem på ett långsiktigt fastighets- och kommun ekonomiskt sätt.
ARBETSUPPGIFTER
Som områdesförvaltare är du hyresgästens första kontaktperson i alla förekommande förvaltningsfrågor. Arbetsuppgifterna är bland annat planering och ansvar för reparationer, tillsyn av byggnader och markanläggningar. Du kommer att arbeta självständigt men även tillsammans med övrig drift- och förvaltningspersonal i många frågor. Du kommer ha möten med hyresgäster, följa upp beställda tjänster och ha tät dialog och uppföljning med våra upphandlade ramavtalsentreprenörer. Du kommer att ha ett visst budgetansvar. Du kommer även jobba med garantiavstämningar på våra fastigheter.
KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen som områdesförvaltare ser vi att:
• Du har gymnasieutbildning, meriterande med eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning
• B körkort
• God datorvana och ha erfarenhet av att arbeta med olika program och system
Du skall kunna arbeta självständigt men även arbeta i tätt samarbete med kollegor och utomstående samarbetspartners. Du ska kunna hålla i mindre projekt och ingå i andra projektgrupper.
Som person är du självgående, noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du driver ditt arbete på ett strukturerat, målinriktat och kvalitetsmässigt sätt. För att klara av uppdraget ska du vara serviceinriktad, samarbetsorienterad, problemlösande, kundorienterad och ha en god social kompetens.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.