OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 230 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs gärna mer om oss på www.helsingborgshem.se.
Rollen som områdesutvecklare är en av fyra roller som finns i våra områdesteam. Tillsammans har de ett stort ansvar för helheten och arbetar för vår ambition att leverera Sveriges bästa boendeupplevelse. Med kollegorna i teamet arbetar du nära kunden, känner dina fastigheter och är aktiv i stadsdelen.
Områdesutvecklarens främsta fokus är att få mycket nöjda kunder genom att öka tryggheten, trivseln och attraktiviteten i stadsdelen. Som områdesutvecklare är du tillgänglig för kunden och du finns i och kring dina områden, du är en av våra viktigaste funktioner i att skapa trygghet, utveckling och driva dina stadsdelar i positiv riktning.
Arbetsuppgifter
.Främsta arbetsuppgiften är att jobba för att öka trygghetskänslan hos de boende, såväl som reaktivt som proaktivt.
.Ansvara för och genomföra dialogarbete, kopplat till hyresgäst, område och trygghet
.Medverka och ansvara för olika typer av projekt b la ombyggnad – och nyproduktionsprojekt, planerat underhåll och trygghetscertifiering.
.Ansvara för information till de boende, hyresgästaktiviteter och områdesdagar
.Skapa kontakter och representera Helsingborgshem i olika forum, nätverk, föreningar och myndigheter
.Identifiera och driva projekt/åtgärder inom ramen för attraktiva stadsdelar och trygghetsskapande åtgärder
.Hantera störningsärenden
.Ha dialog med våra hyresgäster i kommersiella lokaler
Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom Fastighetsföretagande, Service management, Socionom/beteendevetenskap, Stadsdelsutveckling eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta inom projekt, mässor och event.
Du har erfarenhet av och har framgångsrikt hanterat kunddialog och konflikthantering i tidigare anställningar.
Du har ekonomisk förståelse och kan balansera affärsmässighet och kundnöjdhet.
Du besitter goda administrativa kunskaper och god datorkunskap. Goda kunskaper krävs i svenska och engelska språket, både tal och skrift. Ett tredje språk är meriterande.
För tjänsten krävs B-körkort.
Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll drivs du av att få göra skillnad. Du vill arbeta i en roll med högt tempo och stor variation i arbetsuppgifterna och dess komplexitet. Du är metodisk och noggrann och har alltid har kunden i fokus.
Du är en person med en trygg och stabil personlighet som behåller lugnet även i tuffa situationer.
Att samarbeta prestigelöst i team är en självklarhet för dig. Du uppskattar att bygga relationer och utveckla arbetssätt. Du är kreativ, lyhörd och skapar nya vägar för att verka för en välmående stadsdel.
Vi erbjuder
Du får arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt med vårt uppdrag att få utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Helsingborgshem är ett välmående bostadsbolag med en stolt och engagerad företagskultur där vi vågar, utvecklar och bryr oss.
Vi kan erbjuda en tillsvidareanställning med provanställning på sex månader.
Tjänsten är på heltid. Arbete på kvällar och helger kan förekomma.
Tillträde snarast möjligt, gärna 1/9.
Individuell lönesättning.
Kontaktinformation
Åsa Nymberg, Bostadschef, 042-208028
Arbetsplats
Regementsvägen 2
254 57 Helsingborg