OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Degerforsbyggen AB är ett helägt bostadsföretag till Degerfors kommun. Företaget äger bostäder, servicehus, kontors- och affärslokaler. Vårt fastighetsbestånd innefattar 837 lägenheter och 109 lokaler, totalt 70 000 kvm. Vi förvaltar även Degerfors kommuns fastigheter samt Degerfors Industrihus. Läs mer på www.degerforsbyggen.se
Områdesvärd till Degerforsbyggen AB
- Social, kommunikativ och ett sinne för service och gott bemötande
Nu söker vi dig som vill arbeta som områdesvärd och vara med och bidra till trygga och trivsamma bostadsområden för människor som väljer att ha sitt boende hos Degerforsbyggen.
Du kommer ingå i vårt team som arbetar med boendefrågor och representanter för våra hyresgäster. Till en början kommer du arbeta nära vår områdesvärd Linda och fastighetschef Patrik som kommer se till att du får en bra start och rätt förutsättningar för att lyckas bra i det dagliga arbetet.
Ditt ansvar kommer innefatta allt ifrån arbete med inre underhåll, avflyttningsbesiktningar, förmedling och upprättande av hyreskontrakt mm. Vid större ombyggnationer och renoveringar fungerar du även understödjande i kommunikationen med de kvarboende och andra uppkomna frågor.
Övriga arbetsuppgifter är bl.a.:
Uthyrning och visning av bostäder och vid behov lokaler
Uthyrning av parkeringsplatser
Lägenhetsbesiktningar vid avflytt
Marknadsföring via kundevent och hemsida
Information, kommunikation och service till hyresgäster via hemsidan, fysiska bomöten och vår ”bobutik”
Planera och genomföra olika möten och kundriktade aktiviteter.
Dialog med hyresgäster vid uppkomna problem/frågor
Tilldelning och samverkan gällande bostadssociala kontrakt med socialförvaltningen
Driva och verkställa diverse förbättringsprojekt inkl. hyresförhandlingar
Att ge rabatter, beställa material och tjänster inom ramen för beslutad budget och rutiner.
Du har minst gymnasiekompetens samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Utbildning eller erfarenhet inom hyresjuridik, fastighetsförvaltning och/eller service är meriterande.
Som person är du utåtriktad och en god kommunikatör som har ett sinne för service och gott bemötande. Eftersom rollen innebär många kontaktytor så är det av stor vikt att du har god förmåga att samarbeta med och skapa goda relationer med kollegor, leverantörer och hyresgäster/kunder. Vi tror också att du har är beslutsam när det behövs, är en riktig problemlösare och att du har förmågan att jobba strukturerat både självständigt och i grupp. Du har goda kunskaper i Officepaketet och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Stämmer ovanstående in på dig?
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ulrika Goldkuhl på Best Bemanning & Rekrytering på telefon 070-261 15 05 alt via mail på ulrika.goldkuhl@bestbemanning.nu
Din ansökan med personligt brev och CV vill vi ha snarast, dock senast den 5/11 2023.
Urval kan komma att ske under ansökningsperioden, så sök redan idag!