OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen har ansvar för äldreomsorg, handikappomsorg, individ- och familjeomsorg och integration, försörjning och arbetsmarknad. Verksamheterna leds av avdelningschefer som är direkt underställda socialchefen. 670 medarbetare arbetar i förvaltningen. Du kommer att arbeta som Boendesekreterare inom avdelningen Integration - Försörjning - Arbetsmarknad (IFA). Dina arbetsuppgifter blir . Inledningsvis att genomföra en djupare kartläggning och analys av den boendesociala situationen i Skara kommun samt initiera en bred samverkan med förvaltningens övriga verksamheter. . Att vara samordnare i den boendegrupp som kommer att skapas. Målet för den blivande gruppen är att hantera sociala boendelösningar på ett professionellt och kvalitetsmässigt sätt. . Att vara den centrala kompetensen i alla boendefrågor som rör IFA:s verksamhet samt delta i beslutsprocesser rörande bistånd i form av olika boendeformer. . Att knyta kontakter och aktivt arbeta med kommunens hyresvärdar. . Att ha kontinuerlig kontakt med dem som är hemlösa. . Olika former av utredningar rörande boendestatistik Du som söker .Kan vara socionom eller ha annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. .Ska ha ett särskilt intresse för och kunskaper om att arbeta med frågor som rör hemlöshet och boendeproblematik. .Bör ha kunskaper om hyresrättslig lagstiftning i relation till rätten till bistånd i form av bostad enligt SOL samt kunskaper i offentlig upphandling. .Bör ha god social kompetens samt förmåga att entusiasmera och skapa engagemang. .Ha samarbetsförmåga samt aktivt delta i teamarbetet inom förvaltningen. .Vara flexibel och stresstålig samt se möjligheter istället för hinder. .Ha förmåga att arbeta självständigt och ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. .Ska ha körkort.