Omsorgsförvaltningen söker vik. LSS/SoL handläggare

Arbetsbeskrivning

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkter, LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.

Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.

Utöver ledningsgrupp finns stödfunktioner mot verksamhet och övriga samverkanspartner i form av administrativt stöd och personalstöd.

Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionshindrade. Enheten utreder behov och fattar beslut om insatser med beaktande av rätten till trygghet, självbestämmande och integritet.





ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare kommer du att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade (LSS). I uppdraget ingår också att utreda, bedöma och besluta om bistånd enligt Socialtjänstlagen (SoL). Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare. Ett nära samarbete med samarbetspartners och de som verkställer insatserna.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs god kunskaper om gällande lagstiftning och erfarenhet av utredning, bedömning och beslut. Du ska ha god datorvana och en stor förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Det är viktigt att du kan organisera och strukturera det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta i ett team där vi sätter stor vikt vid den sociala kompetensen och du ska också kunna arbeta självständigt. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och ett trevlig team att arbeta i. Körkort är ett krav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen Sandviken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt efter överenskommelse., upphör: 2014-04-30
  • Publicerat: 17 oktober 2013

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024