Omsorgsförvaltningens handläggarenhet SoL/LSS söker handläggare

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare i Sandvikens Kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 37 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt satt trivas.
Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda som omfattar äldreboenden, demensboenden, korttidsboenden, hemtjänst, nattpatrull, träffpunkterm LSS-boenden, grupp- och servicebostäder, personlig assistans, socialpsykiatri samt trygghetspatrull.
Inom Omsorgsförvaltningen finns en ledningsgrupp som har till ansvar att arbeta strategiskt och ta beslut om verksamhetens inriktning, arbeta med uppsatta mål och strukturer för verksamheten, uppföljning och utvärdering av mål, förändringsbehov, omvärldsbevakning mm.
Utöver ledningsgruppen finns stödfunktioner mot verksamhet och övriga samverkanspartner i form av administrativt stöd och personalstöd.
Handläggarenhetens ansvar omfattar myndighetsutövning för kommunens äldre och funktionshindrade, boendesamordning och systemförvaltning.


ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare kommer du att arbeta i huvudsak med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL). Handläggning enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) kan också bli aktuellt. Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare. Som handläggare har du ett nära samarbete med samarbetspartners och de som verkställer insatserna.

KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande om du har erfarenhet av bistånds- och/eller LSS handläggning. Du ska ha god datorvana och en stor förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt.
Som person är du strukturerad, analytisk, har god samarbetsförmåga och är flexibel. Du kan arbeta självständigt och även i grupp. Du bör även vara en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet är omväxlande och kräver stort eget ansvar.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och ett trevligt team att arbeta i. Körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024