OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett varmt härligt gäng som söker fler omsorgskommunikatörer som tillsammans med oss utvecklar vårt spelansvarsarbete, så att vi alltid kan erbjuda ett roligt och tryggt spelande till våra kunder. Vill du göra skillnad på riktigt – sök tjänsten redan idag!
Vad kommer du att göra?
Vårt mål är att våra kunder ska spela för nöjes skull - och spela med koll. Som Omsorgskommunikatör på Svenska Spel utgör du en av de viktigaste delarna i att vi uppfyller omsorgsplikten och utvecklar vårt spelansvarsarbete. Varje dag går du till jobbet för att göra skillnad!
Vi utför motiverande samtal där vi tar reda på kundens spelsituation och hjälper kunderna att reflektera över sitt spelbeteende. Uppgiften går ut på att kunden själv ska göra medvetna val kring sina spelvanor, men det kan också krävas att man behöver införa restriktioner mot kundens vilja.Som en del av vårt spelansvarsteam arbetar ni gemensamt för att utveckla och kvalitetssäkra våra processer kring spelansvar.
I ditt dagliga arbete kommer du att hantera känslig kunddata och behöver förhålla dig till både interna direktiv och lagkrav så som GDPR, tystnadsplikt och omsorgsplikt.Du samarbetar tätt med dina kollegor men även med externa aktörer som beroendeföreningar, forskare och andra intressenter inom vår bransch. Allt för att bidra till att kontinuerligt utveckla Svenska Spels spelansvarsarbete så att våra kunder spelar sunt och säkert samt säkerställer att Svenska Spel uppfyller omsorgsplikten.
Tjänsten kan komma att innebära att visst arbete utförs under kvällar och helger.
Är du den som kommer att göra det?
Du kommer dagligen att genomföra omsorgssamtal över telefon och chatt; med kunder som antingen uppvisar tecken på riskfyllt spelande eller själva anser att deras spelande har en negativ inverkan på deras liv. Vi sätter därför stor vikt vid att du är lyhörd, empatisk och har lätt för att skapa förtroendefulla relationer till andra. Du är bra på att anpassa din kommunikation till olika situationer och människor och är bra på att behålla lugnet i svåra samtal och stressade lägen.
Vi tror att du har ett teamorienterat förhållningssätt samt en vilja att ständigt utveckla dig själv och driva verksamheten framåt. Du har telefonvana och erfarenhet av kundkontakter sedan tidigare. Det krävs att du har erfarenhet av motiverande samtal, coachning eller beroendeproblematik. Vi önskar att du duktig på att uttrycka dig i tal och skrift, och gärna talar andra språk än svenska och engelska. Stort plus i kanten om du har goda IT-kunskaper och har kunskap om Svenska Spels produkter eller spelmarknaden över lag.
Vi är Svenska Spel
Svenska Spel är hela Sveriges spelbolag. Vi skapar hållbara och roliga spelupplevelser som bidrar till ett bättre Sverige. Genom spel som Triss, Stryktipset och Oddset ger vi våra fyra miljoner kunder spänning, glädje och drömmar. Våra spel är enkla och trygga och oavsett om man spelar online eller fysiskt, själv eller tillsammans med andra, så ska upplevelsen alltid vara positiv. Vi vill att fler ska spela hållbart hos oss och vår verksamhet ska bedrivas på ett socialt, ekonomiskt och miljömässigt ansvarsfullt sätt. Varje år går överskottet till statskassan. Vi är Sveriges största idrottssponsor och investerar nära 300 miljoner kronor årligen i svensk idrott. Vi är modiga, nyfikna och strävar efter enkelhet i allt vi gör samt skapar resultat tillsammans.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formaner
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är avtalad visstidanställning på ett år, med möjlighet till förlängning, med placering på något av våra kontor i Visby eller Solna. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemma och ibland på kontoret.
Sista ansökningsdag 16/6, men vi välkomnar självklart din ansökan innan dess.
För frågor om tjänsten, kontakta Linda Sällström, Chef Omsorg, linda.sallstrom@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta TA-teamet på teamta@svenskaspel.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453