OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20202005
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren medarbetare till Café Rönnen daglig verksamhet enligt LSS. Är du som omsorgspedagog redo för en ny utmaning och roligt uppdrag? Tveka inte att söka denna tjänst.
Café Rönnen är belägen i kvarteret Rönnen där Grundskoleförvaltningen har sin administration. Caféet är öppet för allmänheten och serverar fika samt lunch dagligen. Du handleder brukare med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism på caféet och arbetar enligt en tydliggörande pedagogik som bygger på att göra världen så tydlig och förutsägbar som möjligt. I denna tjänst är man ensamhandledare, men har kompetenta och erfarna kollegor på andra caféer i andra dagliga verksamheter. I arbetet ingår att hantera kundkontakter inför konferensbeställningar, både intern och externt. Du har även ett ansvar för att göra beställningar och inköp till caféet i Ekot samt att följa lagar och föreskifter gällande livsmedelshantering. Du kommer även sköta faktureringsförberedelser, kassahantering och dagliga rapporteringar till ekonomiavdelningen. Du förväntas delta aktivt i eventuella förändringsarbeten och ständigt arbeta lösningsfokuserat för brukarnas bästa.
Du som omsorgpedagog har som ansvar:
- att arbeta med planering, genomförande, utvärdering och utveckling av verksamheten
- att driva och utveckla det pedagogiska arbetet i verksamheten
- stödja övriga medarbetare i upprättande, uppföljning/utvärdering av genomförandeplaner.
- kvalitetssäkra genomförandeplaner, handlingsplaner och övrig dokumentation.
- pedagogik och beslutade metoder implementeras i arbetet med brukaren. I arbetet ingår att söka kunskap och hålla sig uppdaterad kring metoder och arbetssätt som används inom LSS området i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.
- följa upp användandet av pedagogik och beslutade metoder och vilket resultat som uppnås.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen (minst kandidatexamen) inom det beteendevetenskapliga området, pedagogisk inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom café eller restaurang och erfarenhet av livsmedelshantering.
Du har minst ett års erfarenhet av att arbeta med personer med autism och/eller intellektuell funktionsnedsättning samt minst ett års arbete inom LSS. Tidigare erfarenhet av arbete med tydliggörande pedagogik är ett krav. Vi ser gärna att du också har erfarenhet av arbete med AKK (alternativ- och kompletterande kommunikation). Du bör ha erfarenhet att leda olika pedagogiska resonemang utifrån varje enskild brukares behov samt att skriva genomförandeplaner och handlingsplaner.
Hos oss är det viktigt att du har en god människosyn, ett respektfullt bemötande och en god pedagogisk förmåga. Som omsorgspedagog arbetar du i nära samarbete med brukarna och tillsammans skapar ni innehållet verksamheten. Det krävs att du är flexibel, lyhörd och kreativ.
Då man möter många olika brukare och kollegor ställs höga krav på social smidighet, självständighet och en trygghet i sig själv. Arbetsuppgifter kan komma att förändras och utvecklas i snabb takt och som medarbetare måste du vara flexibel och kunna skifta fokus, ta egna initiativ och fatta självständiga beslut. Du är bra på att hantera stress, kan förhålla dig till snabba förändringar och förändrade förutsättningar.
Du har god datorvana och kan uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har god kunskap om dokumentation. Har du körkort, B, är det meriterande.
Om arbetsplatsen
Daglig verksamhet enligt LSS riktar sig till personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism samt personer med förvärvade hjärnskador i vuxen ålder. Insatsen ska bidra till goda levnadsvillkor och möjliggöra meningsfulla aktiviteter. Vi har brukarens behov i centrum och anpassar innehållet så att det är stimulerande och meningsfullt för brukaren. Stöd och service som ges ska vara grundade på respekt för brukarens självbestämmande och integritet. Stödet ska ges på ett sådant sätt att det stärker brukarens tilltro till sin egen förmåga. Våra verksamheter finns på mer än 50 olika platser i Malmö och innehållet varierar från sinnesstimulering och social samvaro till arbete på företag i grupp eller enskilt.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning! Vi tillämpar flextidsavtal, friskvårdbidrag och månar om våra medarbetares arbetsmiljö. Hos oss erbjuds du ett omväxlande arbete.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Antal tjänster: 1
Tillträde: 201201
Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98