OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, särskilt boende, HSL och korttidsvistelse samt LSS och socialpsykiatri. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom t ex ekonomer, HR, systemförvaltare och allmänt administrativt stöd.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker ersättare för fyra medarbetare som har slutat, två tjänster är inom hemtjänsten och två på äldreboendet.
Arbetet som omsorgspersonal innebär att arbeta omsorgsfullt och professionellt i samarbete med övriga i arbetslaget och i nära kontakt med våra omsorgstagare. Det innebär även att arbeta för god samverkan med andra yrkesgrupper och anhöriga. Som omsorgspersonal följer du de lagar och riktlinjer som finns, exempelvis Socialtjänstlagen och Hälso- och sjukvårdslagen. Med omsorgstagaren i fokus bidrar du till att upprätthålla funktionsförmågan och självkänslan hos omsorgstagaren, men även att bevara och om möjligt höja personens känsla av livskvalitet och meningsfull vardag. Vissa delegerade medicinska och rehabiliterande arbetsuppgifter förekommer. Dokumentation i SoL och HSL utförs samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter via datorn.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som genomgått omvårdnadsprogrammet eller har annan likvärdig utbildning.
Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt, har lätt för att anpassa dig till olika/ändrade omständigheter. Som person är du öppen, tillmötesgående och har förmåga att bemöta kunders olikheter. Du är noggrann, lugn och stabil och medveten om verksamhetens mål samt arbetar utifrån dem. Det är viktigt att du har en positiv attityd till arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Datorvana och vana av skriftlig dokumentation samt körkort är ett krav.
ÖVRIGT
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69