Omsorgspersonal/Boendestödjare Smassensväg 47

Omsorgspersonal/Boendestödjare Smassensväg 47

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1300 tillsvidareanställda omfattar fyra verksamhetsområden ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt Hälso- och sjukvård och korttidsvistelse. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer, handläggarenhet, utredare/utvecklare och administrativt stöd.

Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

Gruppbostad Smassens 47 söker nu två nya medarbetare - välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet ingår det att arbeta på gruppboendet enligt SOL samt att arbeta som boendestödjare ute i samhället. På gruppboendet bor det 12 personer med olika psykiska funktionsnedsättningar, som behöver hjälp och stöd i vardagen. När du arbetar ute i boendestöd jobbar vi utifrån handläggarnas beslut. I boendestöd är det fokus på att öva, träna och lära, där målet är att brukaren ska bli så självständig som möjligt.

För att klara av rollen som boendestödjare behöver du vara lugn och väldigt trygg i din arbetsroll. Du behöver ha god planeringsförmåga, vara flexibel, lösningsfokuserad, kunna ha många bollar i luften samtidigt och en god fysik. Har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Arbetet ställer stora krav på lyhördhet.

Det ingår i arbetet att arbeta utifrån Case management med kartläggning, sammanfattning och hålla i olika mötesforum.


KVALIFIKATIONER
Du har utbildning som mentalskötare, undersköterska, socionom, beteendevetare, vård- och stödsamordnare, behandlingspedagog eller annan likvärdig eller relevant utbildning.

Du har erfarenhet av att arbeta med personer med psykiatriproblematik och kan hantera att arbeta med personer med självskadebeteenden.

Du har förmåga att skapa förtroende, inge trygghet och är stabil. Du ser möjligheter och tror på människans förmåga att utvecklas, vilket bygger på att du har en stor portion tålamod. Du har en god förmåga att strukturera upp arbetet, är kreativ och visar eget ansvar. Arbetet bygger på att du kan arbeta lösningsfokuserat och med god samarbetsförmåga både mot brukare, kollegor och alla externa kontakter.

Du behöver ha god språkförståelse i tal och skrift. Du ska kunna fungera som "spindeln i nätet" mot myndigheter, sjukvård, psykiatri mm. Mycket av ditt arbete sköts via telefon och fysiska möten. Viktiga egenskaper är att vara flexibel, hålla i egen planering och driva olika brukarproblem framåt.

För dokumentation använder kommunen datorbaserat stödsystem och ser därför att du har god datorvana och att du kan behärska det svenska språket väl i tal och skrift.

Giltigt körkort B krävs.

Grundkunskaper i RACT och ESL är meriterande.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

Stödassistent till Gruppbostad inom LSS

2 december 2024

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

Gruppledare till Enheten för personligt stöd

2 december 2024

29 november 2024

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

Timvikarie till boendestöd, Bemanningscenter

29 november 2024