Omsorgsutredare

Omsorgsutredare

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Som omsorgsutredare har du ett varierande och utvecklande arbete där du har möjlighet att göra skillnad. Du jobbar på kontor, gör hembesök, samverkar med andra professioner.

Du handlägger i huvudsak ärenden för äldre. Du utreder, fattar beslut och följer upp ärenden enligt socialtjänstlagen, SoL.
Det kan handla om hjälp eller trygghetsskapande stöd i hemmet, särskilt boende för den som inte längre klarar att bo i sitt hem, tillfälligt eller växelvis behov av boende och dagvård för personer som bor hemma. Behovet kan utgå från den enskilde eller som avlastning för närstående som vårdar en anhörig.
Du samarbetar nära hemsjukvård, planerare och utförare i kommunen men också med vårdcentral för personer som inte är inskrivna i hemsjukvård.

Vi planerar med hälso- och sjukvård för trygga och säkra hemgångar från sjukhus och samordnad individuell planering och med Individ-och familjeomsorgen om brukaren behöver det. Vi ansvarar också för boendesamordning av vård- och omsorgsboenden och bostad med god tillgänglighet.
Vi stöttar och utvecklar varandra och har stöd i vardagen av vår enhetschef. Vi ser framemot att få dig som ny kollega till vårt team där vi brinner för både omsorg och handläggning.

KVALIFIKATIONER
Du är socionom eller har annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vid annan utbildning än socionomprogrammet ska du ha genomgått kurs i socialrätt.
Det är meriterande att du har erfarenhet av arbetssättet Individens behov i centrum, IBIC.

Du kan skapa goda möten med brukare och anhöriga och uttrycka dig väl i tal och i skrift.
Du tar ansvar och är självständig men tycker om att arbeta i ett team och att samverka för bra lösningar med andra professionella.
Du vill arbeta tillsammans för att utveckla verksamheten och att skapa en arbetsplats där vi trivs och har roligt.

Du ska kunna använda verksamhetssystem, kunna söka kunskap i för yrket ändamålsenliga kunskapsbaser och använda word. Det är meriterande om du har kunskap i excel.
Erfarenhet av liknande arbete, praktik under utbildning eller arbete med äldre är meriterande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Stina Hedlöf
0325-18111
Enhetschef Marita Karlsson
0325-185 14
Enhetschecf Petra Andersson
0325-18111
Enhetschef Stina Hedlöf
0325-18550
Enhetschef Marko Anttila
0325-18013

Sammanfattning

Besöksadress

Boråsvägen 13 SVENLJUNGA
None

Postadress

Boråsvägen 13
SVENLJUNGA, 51280

Liknande jobb


Socialsekreterare vikariat

Socialsekreterare vikariat

27 november 2024

Biståndshandläggare LSS och Socialpsykiatrin

Biståndshandläggare LSS och Socialpsykiatrin

26 november 2024

25 november 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

25 november 2024