OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en trygg person som trivs i ett arbete som ställer krav på flexibilitet och samarbete? Vill du ingå i ett team där vi har det högt i tak och där synpunkter gärna diskuteras. Sök då tjänsten som sjuksköterska!
Om tjänsten
Här finns möjligheter för dig som vill arbeta personcentrerat och inriktat på hyresgäster med olika demensinriktningar. Hos oss arbetar vi tillitsbaserat utifrån stort personligt ansvar och du arbetar både självständigt och tillsammans med andra för att ge vård och omsorg med kvalitét. Som sjuksköterska på Demenscentrum kommer du också ingå i kommunens HSL-samarbete vilket innebär att tjänstgöring sker både på dag, kväll samt helg. På helger arbetar man på flera boenden i västra Örebro utöver Demenscentrum, nämnligen Löwenhjälmska och Trädgårdarna.
Exempel på arbetsuppgifter:
• arbeta med en strukturerad omvårdnadsprocess, där du utifrån en personcentrerad och riskförebyggande vård, gör bedömningar, sätter upp mål, åtgärder samt följer upp
• ansvara för klinisk bedömning, utföra medicinska insatser och att vid behov kontaktar högre medicinsk kompetens
• ansvara för att samverkan sker med övriga professioner, samarbetspartners och anhöriga
• handleda omvårdnadspersonal
• dokumentera i de verksamhetssystem och kvalitetsregister som BPSD-registret och Senior Alert
• delta aktivt i en ständig förbättring samt utveckling av personcentrerad vård för personer med demenssjukdom
Om arbetsplatsen
Demenscentrum är beläget i västra delen av Örebro. Det finns goda bussförbindelser om du åker kollektivt. Vi erbjuder fri parkering för dig som har egen bil.
Idag har vi 48 vårdplatser med tillgång till uteplats eller balkong. Läs gärna mer om vår verksamhet Demenscentrum orebro.se/demenscentrum
Kvalifikationer
Som sjuksköterska är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter på ett självständigt och strukturerat sätt och tycker om att ha egna ansvarsområden. Att vara lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande, både mot kollegor och hyresgäster/kunder ser du som en självklarhet. Du är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster/kunder och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort för manuell växellåda
Meriterande:
• dokumenterad erfarenhet som sjuksköterska
• dokumenterad erfarenhet av arbete mot korttidsvård i roll som sjuksköterska
• dokumenterad erfarenhet av arbete inom kommunal vård och omsorg
• tidigare erfarenhet av att arbeta med vård av personer med somatiska tillstånd
• tidigare erfarenhet av att arbeta med vård av personer med kognitiv nedsättning
• tidigare erfarenhet av arbete med vård av personer inom BPSD
• erfarenhet av verksamhetssystemen Treserva, Pascal, MCSS, Senior Alert och LifeCare
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1-2
Arbetstid:
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg.
Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 31 maj. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Artiklar i detta ämnet
- Sjukskrivningsepidemi i Sverige
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67