Omvårdnadspersonal inom Stöd-och serviceenheten

Arbetsbeskrivning

OMS:2015:87


Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Inom Omsorgsförvaltningen har vi emellanåt behov av omvårdnadspersonal som kan arbeta under ordinarie medarbetares korttidsfrånvaro inom Stöd- och serviceenheten Här finns möjlighet att lämna in intresseanmälan till Rekryterings- och bemanningsenheten.

Arbetsuppgifter
Du ersätter ordinarie medarbetare vid kortidsfrånvaro inom Stöd- och serviceenheten i Omsorgsförvaltningen. I arbetet ingår att ge stöd och omsorg till våra kunder inom gruppbostad, servicebostad, korttidsboende vistelse/tillsyn för barn, personlig assistans, socialpsykiatri etc. Arbetet innebär bl.a. att ge stöd, handledning och hjälp för att den enskilde ska få en fungerande och meningsfull vardag.
I anställningen ingår det att kunna ta emot läkemedelsdelegering, vilket kan bli aktuellt efter godkänd internutbildning.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har utbildning inom omvårdnadsprogrammet/Barn och fritidsprogrammet eller annan likvärdig utbildning alternativt erfarenhet av omsorgsarbete. Dessutom lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet för arbetet.

Du bör vara 18 år och det är meriterande med B-körkort och datorvana.

Som person är du flexibel och klarar av snabba omställningar i arbetet. Du har ett professionellt bemötande, är ansvarsfull och har lätt för att samarbeta. Då arbetet kräver kommunikation och dokumentation ska du behärska svenska i tal och skrift.

Anställningsvillkor
Intermittentanställning, vilket innebär att varje enskilt arbetstillfälle är ett nytt anställningsförhållande. Du registrerar din tillgänglighet för arbete och kontaktas av våra bemanningssamordnare för att boka arbetstid. Antalet timmar styrs utifrån din tillgänglighet, lagregler och vårt behov. Arbetstid kan förekomma dag, kväll, natt och helg. Som anställd vid Rekryterings- och bemanningsenheten ska du kunna arbeta på flera olika enheter inom enheten för stöd och servive.

Du påverkar själv din arbetstid i överenskommelse med oss.


För mer information, ta kontakt med
Malin Sörensson, Enhetschef Rekryterings- och bemanningsenheten
tel. 044-13 65 90

För facklig information, ta kontakt med
Kommunal, tel. 044-13 48 80

Sista ansökningsdatum
Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju. Vi vill att du söker snarast, dock senast 2015-12-31.

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Paul Nilsson, Stöd- och Serviceenheten, tel. 044-13 69 02.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

23 november 2024

22 november 2024