Omvårdnadspersonal med planerande uppdrag till Hemtjänsten

Omvårdnadspersonal med planerande uppdrag till Hemtjänsten

Arbetsbeskrivning

Umeå kommuns hemtjänst är Umeås största utförare med längst erfarenhet av personlig omsorg och service.

Kommunens hemtjänst ger olika former av stöd, service och omsorg i hemmet. Vi hanterar samtliga omvårdnadsinsatser där våra brukare bor i eget hem inom Umeå kommun. 

För att möta framtida behov och förväntningar har ett förbättringsarbete pågått under en längre tid inom den kommunala hemtjänsten - vi ska bli en tydlig hemtjänstutförare med ett likartat arbetssätt som säkrar kvaliteten i hela Umeå.

I linje med detta så söker vi på Haga/Berghem/Nydala hemtjänst nu två planerare till oss, en ordinarie planerare och en stödplanerare. Ni kommer sitta tillsammans med oss på vår grupplokal som ligger på Nydalahöjd! 

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att planera insatser i planeringsverktyget TES och fördela uppdrag i Treserva, där telefon och dator kommer vara dina främsta arbetsverktyg. Du kommer bland annat att kommunicera med brukare, omvårdnadspersonal, anhöriga, hemsjukvården och biståndshandläggare.

Du kommer även att arbeta med bland annat korttidsbemanning tillsammans med vår bemanningsenhet, ansvara för att skicka in personalbehov och säkerställa kvalitéten i insatsplaneringen både för brukare och medarbetare. 

I tjänsten kan även en viss del omvårdnadsarbete hemma hos våra äldre bli aktuellt så det är därför viktigt att du har erfarenhet från hemtjänsten. 

Om dig
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från hemtjänsten. Det är meriterande om du är utbildad undersköterska, vårdbiträde eller har erfarenhet av att jobba som planerare eller med andra administrativa arbetsuppgifter relaterande till vården. 

Du är intresserad av utvecklingsarbete och har förmåga att se möjligheter. Du har god organisationsförmåga och arbetar självständigt och flexibelt. Du arbetar effektivt med planering och optimering, kan visa mod och handlingskraft för att uppnå kvalité, kontinuitet och måluppfyllelse. Du har goda datakunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av TES, Treserva och Prator. Då vi står inför ett systembyte ser vi också erfarenhet av att arbeta med Viva och Intraphone som meriterande. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt för oss att du har ett tydligt brukarfokus och är ett föredöme och verkar för att rutiner och policys efterlevs. Du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa goda relationer. Då du samarbetar med många olika parter både internt och externt är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift.

B-körkort är ett krav.

Om tjänsterna: 

2 tjänster, tillsvidareanställning, heltid. Schemalagd arbetstid 6.30-15.00 måndag-fredag. Start: 2023-02-20, eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Låter detta intressant?
Skicka då in din ansökan samt en kort beskrivning av varför just du passar in i den här rollen hos oss. Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.

Intervjuer och urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

Liknande jobb


Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

Två administratörer sökes till administrativa enheten Hisingen

15 november 2024

HR-administratör till Forsmark

HR-administratör till Forsmark

15 november 2024

Personaladministratör till Bemanningsenheten

15 november 2024

Administratör till Hälso- och sjukvårdsenheten

15 november 2024