OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningens uppdrag är att hjälpa människor som på grund av ålder, funktionsnedsättning, sjukdom, ekonomiska eller familjeproblem behöver olika former av stöd och hjälp. Verksamheten omfattar äldreomsorg, hälso- och sjukvård, anhörigstöd, funktionsstöd och individ- och familjeomsorg.
Genom vårt arbete vill vi skapa förutsättningar för delaktighet, trygghet och inflytande över sitt eget liv.
Vi ser fram emot att ha med just dig på vår resa i ett arbete där du gör skillnad för andra. Välkommen till oss och välkommen med din ansökan!
Beskrivning
Ängslunda särskilda boende ligger i Arbrå, Bollnäs kommun.
Ängslunda har idag 65 platser, men kommer under 2023 öppna det nya demensboendet Höstsol/Rosengård med ytterligare 16 demensplatser. Ängslundas verksamhet är uppdelad utifrån de äldres behov.
Arbetsuppgifter
Vi erbjuder en fin och stimulerande arbetsmiljö med förutsättning till personlig utveckling genom delaktighet i utvecklingen inom ombudsområden/Arbråområdet samt kompetenshöjning för personal. Hos oss har vi högt brukarfokus och jobbar aktivt med aktiviteter.
Vår värdegrund inom socialförvaltningen är: ”Att bli sedd, hörd och respekterad för den jag är. Att känna trygghet och delaktighet i min vardag”.
Ängslunda jobbar aktivt med utveckling av verksamheten och olika kvalitetshöjande projekt och söker nu personer som vill vara med oss i det arbetet och att starta upp det nya demensboendet. Vi jobbar utifrån svenskt demenscentrums utbildningskoncept Stjärnmärkt. Vi har även ett pågående projekt där vi strävar efter att ta bort delade turer och även öppnar en dagverksamhet.
Personalen på demensavdelningar får regelbunden handledning för att på bästa sätt kunna bemöta och tillgodose brukarnas behov.
Kvalifikationer
Du har undersköterskeutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
B-körkort
Vi ser gärna att du har lång erfarenhet av att arbeta med äldre och människor med demenssjukdom. Du som person behöver vara trygg i dig själv, ha lätt för att samarbeta och skapa goda relationer både med kollegor och anhöriga. Du behöver vara professionell i ditt bemötande, självgående och vara noggrann.
Vi söker dig som har en personlig mognad, är trygg och stabil, samt har självinsikt. Du är initiativtagande och tar ett aktivt ansvar för att driva verksamheten framåt.
Du har även ett genuint intresse för äldreomsorgen. För dig ska det vara viktigt att ge god vård efter brukarnas behov, samt skapa goda relationer med anhöriga.
Det är viktigt att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Samt att du ser möjligheter i förändringar.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet då det krävs att du kan skapa en lugn och trygg miljö runt dig och även hantera svåra situationer.
Du ska ha god datavana och mobilvana. Utrycka dig väl i tal och skrift och ha vana av att dokumentera och upprätta genomförandeplaner.
Meriterande är: BPSD-utbildning, specialistutbildning inom demensområdet.
Villkor
Om Bollnäs kommun
Vi anställda på Bollnäs kommun arbetar med det som är viktigt på riktigt – och tillsammans skapar vi bra dagar för de cirka 27 000 Bollnäsbor som är beroende av vårt arbete. Hos oss får du stolta kollegor som med arbetsglädje utvecklar Bollnäs långsiktigt och hållbart. I vår kommun, med över 400 föreningar, ett kulturutbud över det vanliga och en närhet till landsbygd, stad och fjäll får du ett liv där det är enkelt att få vardagen att gå ihop.
Välkommen till Bollnäs, hjärtat av Hälsingland!