Omvärlds- / framtidsanalytiker till E‑hälsomyndigheten

Omvärlds- / framtidsanalytiker till E‑hälsomyndigheten

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en bred roll där du får arbeta med omvärldsanalys och utveckling? Vill du kombinera din kompetens som analytiker med ett samhällsengagemang där du skapar nytta för Sveriges invånare? Då kan det här vara en roll för dig.


Analysenheten är en ny enhet under uppbyggnad och ingår i avdelningen Analys och utredning. På avdelningen finns många professioner och kompetenser. I rollen som omvärlds- och framtidsanalytiker kommer du att arbeta både självständigt och i team med andra analytiker. Primärt kommer arbetet att handla om att fortsätta att bygga upp myndighetens arbete med omvärlds- och framtidsanalys. 

Om tjänsten
I rollen som omvärldsanalytiker hos oss arbetar du med att samordna arbetet med myndighetens omvärlds- och framtidsanalys. Du bevakar och analyserar nationella och internationella omvärldshändelser som har bäring på myndighetens uppdrag.

Utifrån omvärlds- och framtidsanalys kommer du att utarbeta förslag på strategiskautvecklingsområden inom ramen för myndighetens uppdrag. Du kommer även att skriva och utforma omvärlds- samt strategiska rapporter.

Om dig
Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Därför söker vi dig som är van att arbeta självständigt, gärna tar initiativ och kan driva processer framåt. Då du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor utgår vi från att du trivs med att arbete i team. I rollen kommer du att arbeta med komplexa frågor vilket kräver att du har en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt.  

Vi söker dig som har:


• relevant akademisk examen
• erfarenhet av arbete med omvärlds- och framtidsanalys
• erfarenhet av att bedöma och analysera konsekvenser av förändringar i omvärlden/omvärldsanalysen
• gedigen erfarenhet av att skriva och sammanfatta texter samt analysrapporter
• erfarenhet av att samordna eller projektleda arbete med omvärldsanalys.

Det är meriterande för tjänsten om du har: 


• erfarenhet från arbete inom statlig verksamhet
• erfarenhet av hälso- och sjukvård
• erfarenhet av digitaliseringsfrågor.

Vad erbjuder vi?
Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen.

Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag.

På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss

Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av:

Enhetschef Cecilia Enström Öst: 010-455 37 08,
HR-specialist Elisabeth Axelsson: 010-106 08 98,

Fackliga representanter:
Fabian Göransson, Saco: 010-458 62 34
Ingela Gångfeldt, ST: 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 6 november 2024. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan.

Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Stockholm eller Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan de båda orterna.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen.

Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård.

Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se

Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-hälsomyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2024
  • Ansök senast: 6 november 2024

Liknande jobb


17 december 2024

24 oktober 2024

24 oktober 2024