OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OMX är en ledande expert inom börsindustrin.Genom den Nordiska Börsen erbjuder OMX tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden.Den Nordiska Börsen är ett begrepp som används i marknadsföringssyfte och är inte en juridisk person.Begreppet beskriver det gemensamma erbjudandet från Helsingforsbörsen, Köpenhamnsbörsen, Stockholmsbörsen, Islandsbörsen, Tallinnbörsen, Rigabörsen och Vilniusbörsen.OMX integrerade teknologilösningar täcker transaktionskedjan och möjliggör effektiva värdepapperstransaktioner för över 60 börsorganisationer i fler än 50 länder.OMX är ett Nordic Large Cap bolag i den finansiella sektorn på OMX Nordiska Börs.För mer information, besök www.omxgroup.com I denna position kommer du att ha en nyckelroll i att ge teknisk support till alla OMX kunder. Denna tjänst kommer att ge dig en gedigen förståelse för OMX systemlösningar, applikationer, hårdvara och nätverk.Ansvarsområden - Logga kunders förfrågningar och systemproblem för att sedan besvara och lösa dessa.- Uppföljning hos kunder.- Hantera inkommande e-mail och telefonsamtal.- Lösa incidenter innan de eskalerar - Överför komplexa incidenter/problem till expertresurser när det behövs.Din bakgrund - Akademisk utbildning inom IT eller Företagsekonomi alternativt erhållit motsvarandekunskaper genom arbetslivserfarenhet.- Mycket goda språkkunskaper i engelska, svenska och finska, såväl i tal som skrift.- Har god kunskap i Windows och UNIX samt nätverk.För att passa för den här tjänsten är du bra på att kommunicera och har hög social kompetens.Du är serviceminded och har ett starkt personligt driv.Du bör även ha ett intresse för finansbranschen. Ansökan Denna tjänst tillsätter OMX i samarbete med Elan. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och bemanningsföretag inom IT.Vi hyr ut konsulter och rekryterar personal inom projektledning, systemutveckling, affärssystem, infrastruktur, användarsupport, databasadministration, kravhantering och IT-arkitektur.En stor del av vår verksamhet är inriktad på outsourcing av lösningar inom kompetensförsörjning.Elan finns på 55 orter i 16 länder med en global omsättning på nära en halv miljard euro och en årlig tillväxt på 25 %.Vi har över 7 000 konsulter och förmedlar rekryteringar till 10 000 företag världen över.I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö och Växjö med totalt 750 medarbetare.Läs mer på www.elanit.se