On-site Technician till Åhléns

Arbetsbeskrivning

Åhléns är ett av Sveriges mest älskade detaljhandelsföretag och en integrerad del av människors vardag. Vi är stolta över att erbjuda våra kunder en unik shoppingupplevelse och nu har du möjlighet att bli en del av vårt dedikerade IT-team. Tillsammans kommer vi att forma framtidens shoppingmiljö och leverera värde till våra kunder.

Vi erbjuder dig

Vi söker nu en ambulerande On-site Tekniker som brinner för teknologi och nya arbetssätt. Vi erbjuder dig en bred roll med månsidiga uppgifter där ditt uppdrag är att underlätta arbetet och skapa värde för våra kollegor på Åhléns olika enheter. Som Onsite Tekniker hos oss ansvarar du för att hantera arbetsstationer och skrivare, där du installerar, konfigurerar både hårdvara och mjukvara och felsöker vid behov. Med stöd från vår interna Servicedesk kommer du att arbeta med IT-driften på vårt lager i Rosersberg och i våra varuhus i runt om i Stockholm.
Vem är du?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, är affärsmässiga och samarbetar, gör vi varandra bättre. För att trivas i rollen ser vi att du har några års erfarenhet som Onsite Tekniker eller arbetat som 1:a linjens support. Du är kommunikativ och serviceinriktad då du motiveras av att hjälpa andra. Vidare är du proaktiv och har ett lösningsorienterat förhållningssätt. Till oss tar du med dig:

- Erfarenhet av Active Directory/Azure AD/Intune
- Microsoft 365 / Azure
- Kunskap om klienthantering som tex. installation, support & felsökning
- God kunskap inom nätverk & switchar
- Kunskap inom windows server/klient
- Felsökning av skrivare (gärna erfarenhet av zebra-skrivare) - Kunskap om printserver
- Erfarenhet av on- och off-boarding gällande IT-verktyg och systemåtkomst
- Körkort är ett krav

På Åhléns förstår vi att ingen kan göra allt, men om du har erfarenhet av några delar som nämns ovan samt är engagerad och proaktiv i ditt arbete, vill vi gärna höra från dig.

Praktisk information

Denna tjänst är en möjlighet att växa inom ett spännande och dynamiskt område. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt i en miljö som präglas av utveckling och innovation. Tjänsten innebär resor till vårt lager i Rosergsberg och våra varuhus runt om i Stockholm men du är en del av vårt team på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100.

Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi ser fram emot din ansökan och välkomnar dig att bli en del av vårt team på Åhléns, varmt välkommen! 

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

www.ahlens.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åhléns
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2024
  • Ansök senast: 18 februari 2025

Liknande jobb


20 november 2024

19 november 2024

IT konsult (kopia)

IT konsult (kopia)

18 november 2024

IT konsult

IT konsult

18 november 2024