OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Gigstep letar alltid efter fler on-site tekniker och vill komma i kontakt med dig som är sugen på en varierande och bred roll inom IT! I rollen som Onsite-tekniker ansvarar du för olika planerbara ärenden ute hos kund eller remote i Skåneområdet. Du utgår alltid från ett kontor i Skåne och spenderar största delen av din tid där men resor till andra kontor kan förekomma i tjänsten, det är därav meriterande om du innehar B körkort.
Rollen innebär frihet under ansvar där det pendlar mellan att du själv planerar din dag med de uppdrag du tilldelats genom kontakt med kund och/eller användare men ibland styrs du också av de antal ärenden som kommit in via ärendehanteringssystemet och det gäller då att kunna prioritera det som är mest akut.
Din roll som Onsite-tekniker är varierande och består mestadels av att lösa tekniska problem eller implementera lösningar kopplat till datorer, nätverk, skrivare, mjukvara, applikationer, telefoner, projektorer, konferensutrustning etc. Du kommer att jobba on-site, det vill säga på plats ute hos kund. Vissa kunder har flera olika siter och tidvis kan du behöva ta dig mellan siter för att bistå med support. Nu för tiden går dock en hel del att lösa remote. Ni är ett team där ni hjälper och stöttar varandra, där täta avstämningar sker och framförallt ser till att ha roligt tillsammans!
Rollen ställer krav på dig att arbeta mot deadlines samt att du har ett strukturerat arbetssätt där du tar det ansvar som krävs för varje uppdrag.
Du känner dig bekväm med att träffa kunder och kan förklara tekniska funktioner på alla nivåer. Du trivs med ett nära samarbete med kunder och kollegor och känner dig bekväm med att hålla kortare utbildningar för slutanvändare efter avslutat ärende.
Din personlighet:
- Resultat/målfokuserad, där du strävar efter att överträffa kundens förväntningar.
- Du har ett "vi"-tänk, och vill bidra till ett bra samarbetsklimat
- Du involverar och håller kunder som kollegor informerade genom att kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.
Vi tror att du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driver ditt arbete framåt. Med en positiv attityd antar du- och löser de problem samt utmaningar du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Vi ser även att du samarbetar väl och strävar efter att finnas till hands för kollegor såväl som för kunder. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för rollen.
Erfarenhet:
Tekniskt har du en relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet för området. Du har kunskap om drift och utveckling och andra tekniska lösningar. Du kanske har erfarenhet av Active directory, Azure, Sharepoint, M365 och andra molntjänster där du känner dig trygg med att kunna supportera användare, samt delta i projekt och utföra migreringar med stöd från projektledare.
Hos våra kunder arbetar allt från juniora tekniker i början av sin karriär till seniora tekniker med bred erfarenhet och kunskap. Gemensamt för teknikerna hos våra kunder är att alla har ett brinnande intresse för IT och vill lära och inspireras av varandra
Vi ser gärna att du känner till nedan:
- Kunskap och erfarenhet inom Microsoft 365 och moderna arbetsplatslösningar
- Kunskap och/eller erfarenhet inom Sharepoint, Teams, Autopilot, Exhange Online
- Grundläggande kunskap inom Windows Server, AD, Nätverk
- Nätverk och kringutrustning
- Tidigare erfarenhet av servicedesk, ärendehanteringssystem och/eller ITIL
- God förmåga att kommunicera på både svenska och engelska