Onboard Sales and Service Manager

Onboard Sales and Service Manager

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa Onboard Sales and Service Manager med ett gott ledarskap och driv?

Vi letar nu efter en Onboard Sales and Service manager till ett av våra svenskflaggade fartyg. Som Service Manager arbetar du inom avdelningen Onboard, Sales & Services (OSS). I rollen är du ytterst ansvarig ombord för att driva och utveckla affären inom försäljning och service ombord på fartyget. Du ansvarar för att vi håller högsta standard- och kundnöjdhet inom avdelningarna hotell, butik samt restaurang. Du säkerställer att vi följer våra satta mål för att maximera lönsamheten. Vi sätter stor vikt vid gott ledarskap i denna roll då du leder en stor grupp medarbetare bestående av både servicepersonal och chefer. Du kommer aktivt leda, motivera ett vinnande team mot att överträffa våra kunders förväntningar och uppnå satta mål.

Några ansvarsområden:
- Säkerställa att vi arbetar utefter företagets Strategy, Brand och Purpose.
- Ägarskap av regional budget för att maximera och optimera resultatet för OSS verksamheten ombord.
- Säkerställa högsta nivå av kundnöjdhet i enlighet med uppsatta mål
- Kompetensutveckla teamet, där coaching är den stor del. Att engagera och motivera medarbetare att nå våra uppsatta mål.
- Följa upp medarbetarundersökning och baserat resultat sätta lämpliga handlingsplaner
- Säkerställa kommunikationsflöden till samtliga avdelningar ombord
- Arbeta i nära samarbete med vår centrala OSS organisationen, Travel samt våra kunder och leverantörer. Samarbete över gränserna är viktigt för att vi ständigt skall utveckla kundupplevelsen och kunna följa upp, förbättra och utveckla processen för detta.

Vad vi kan erbjuda dig
På Stena Line har vi en vision om att allt hänger ihop. Genom att sammanföra människor och varor möjliggör vi tillväxt för både företag och samhället. Vi befinner oss just nu på en spännande resa som drivs av teknik och nya digitala vanor, vilket utvecklar vår verksamhet och skapar värde för våra kunder.

Du arbetar och bor ombord under ditt arbetspass som vanligtvis är mellan sex till åtta dagar, sedan är du ledig lika länge.

Vem är du?
Hos oss på Stena Line är din personlighet lika viktig som din kompetens. Du har en positiv inställning och som ledare står din dörr alltid öppen för både kollegor och kunder. Du stöttar dina medarbetare och gör ditt bästa för att de ska utvecklas på bästa sätt. Vi tror på ett ledarskap där du bygger förtroende och dina medarbetare vågar säga vad de tycker. I rollen kan det stundtals vara stressigt och som anställd ombord är du en del av säkerhetsorganisationen, därför är det viktigt att du är lugn, lösningsorienterad, stabil och kontrollerad i stressade eller pressade situationer.

Kvalifikationer
- Service- och försäljningsinriktad med ett intresse och förståelse för affären.
- God förmåga att se till helheten i den operativa verksamheten
- Goda ledaregenskaper; förmåga att entusiasmera personalen, god förmåga att hantera svåra samtal och förmåga att leda i förändring
- Förmåga att uppmuntra till nytänkande och förmåga att omsätta goda idéer i praktiken
- Visar gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut i enlighet med företagets policys och värderingar
- Minst gymnasieutbildning
- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift

Intresserad?
Arbetet innebär varierande arbetstider under dygnets alla timmar och vår verksamhet pågår sju dagar i veckan, året om. Tjänsten är en rederianställning och lönen regleras enligt kollektivavtal med SEKO/SBF.

Sista ansökningsdag är 8e januari 2023. Om du har några frågor angående tjänsten får du gärna kontakta Elisabeth Persvall Torstensson, OSS Commercial Manager elisabeth.persvall@stenaline.com eller har du frågor angående rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Anna Svedberg, Talent Acquisition Partner, anna.svedberg@stenaline.com

Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om Stena Line
Som ledaren inom hållbar sjöfart har Stena Line Europas största linjenätverk och fokuserar på transport av både passagerare och frakt. Vi är redan över 4300 medarbetare över hela Skandinavien, runt om i Storbritannien och Baltikum och det är tillsammans vi skapar vår framgång. Resan börjar med oss!

Att arbeta på Stena Line är synonymt med en säker arbetsplats och en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att vi arbetar för att upprätthålla och utveckla en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande.

Kontaktpersoner på detta företaget

UlfRöbel, Restaurangservicechef
031-360 17 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stena Line
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Galoppgatan 4, Malmö
None

Postadress

None
Göteborg, 40519

Liknande jobb


Försäljningschef till Midsona

Försäljningschef till Midsona

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Teamleader till Unisale i Malmö!

Teamleader till Unisale i Malmö!

22 november 2024