Onboarding Specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du haka på en tillväxtresa i världsklass? Winningtemp erbjuder marknaden en branschunik och revolutionerande teknik för att skapa framgångsrika arbetsplatser. Detta genom att samla in och visualisera realtidsdata som beskriver personalens upplevelse av ledarskap, meningsfullhet, kontroll och glädje i arbetet. Vi har vuxit med över 2100% de senaste åren och vi fortsätter växa. Vår mission är att bli ett unicorn bolag, med andra ord ett av de snabbast växande bolagen i världen. Därför söker vi nu marknadens bästa Onboarding Specialist till vårt Göteborgskontor!

Som Onboarding Specialist på Winningtemp säkerställer du att våra kunder får den absolut bästa starten hos oss på Winningtemp och att implementationen av vår produkt sköts så smidigt som möjligt. Du kommer vara den första kunden möter när det är dags att kicka igång sitt samarbete med oss och därför ser vi att du älskar att arbeta med kundrelationer och har en stark projektledarförmåga. Du kommer att ingå i vårt Customer Service team som idag består av 3 personer. Teamet jobbar nära med varandra för att dela tips, framgångshistorier och hitta nya innovativa sätt att stötta kunderna. För att passa in i teamet behöver du vara en driven, innovativ och strukturerad person som brinner för projektledning och kundrelationer. Du sporras av att vara del av en startup- miljö med höga ambitioner och transparens, samt att skapa resultat tillsammans med andra.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära:

- Leda Onboarding processen med alla våra nya kunder
- Samla in relevant information för att kunna sätta upp kundernas organisation i Winningtemp systemet
- Skapa kundprofiler och vara rådgivande gentemot kunden gällande deras organisationsstruktur i Winningtemp
- Interagera både med Sales och CS för att säkerställa att kundresan blir så effektiv och smidig som möjligt
- Identifiera och segmentera kunder utifrån storlek och paketnivå
- Vara ansvarig strukturförändringar och setup på nuvarande kunder


Vad vi söker hos dig:
Att säkerställa hög kundnöjdhet och en smidig onboarding hos Winningtemps kunder är ett otroligt viktigt arbete som kräver stort ansvar. Därför ser vi att du är en riktig fena på struktur och har en god förmåga att projektleda flera processer parallellt. Du har en god kommunikativ förmåga och gillar att ha kundkontakt. Vi ser också att du är lösningsorienterad och har en god prioriteringsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet inom projektledning och/eller kundsupport och har arbetat för SaaS- bolag (Software as a Service) tidigare.



Vad erbjuder Winningtemp dig?
Hos oss erbjuds du möjligheten att kliva in i en ny och spännande roll där du kommer få vara med och påverka från start. Du får också möjligheten att vara med i en tidig fas i ett bolag som har höga ambitioner och stora utvecklingsmöjligheter. Idag består Winningtemp av ett härligt och ambitiöst gäng om 90+ personer med högt i tak och med en trevlig arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg, men planen är att växa globalt och mer än dubblera arbetsstyrkan inom kommande år. Vi bryr oss om våra kollegors välmående och därför arbetar vi såklart löpande med vårt eget verktyg för att vara en attraktiv arbetsgivare. Du kan förvänta dig en stöttande arbetsplats där alla arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål, för Winningtemp är ett företag där alla kavlar upp ärmarna och tar i.

Vi hanterar kandidater löpande så skicka in din ansökan tidigast möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Winningtemp
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Liknande jobb


Supporttekniker

Supporttekniker

3 december 2024