Onboarding Specialist inom e-handel till Svea

Arbetsbeskrivning

Sveas e-handelslösning växer och vi söker därför efter en ny kollega till rollen som Onboarding Specialist! Vi söker dig som har en bred teknisk kunskap och gärna en god förståelse för hela e-handelsprocessen. I den här rollen ser vi en person med stort kundfokus och vilja att hitta lösningar på problem.

Om tjänsten
Som Onboarding Specialist arbetar du mot kunder och samarbetspartners som använder sig av Sveas betalningslösningar för e-handel, där du kommer sköta hela kundens onboardingprocess med allt från teknisk integration för våra nya kunder till support för våra befintliga kunder gällande tekniska problem kopplat till våra produkter. Du ansvarar för att kundens tekniska integration blir så smidig som möjligt, och därigenom är du delaktig i att utveckla hela onboardingprocessen. I rollen ansvarar du också för att agera länken mellan Svea och kundens egna utvecklare med syftet att göra rätt anpassningar utifrån kundens behov.

Arbetsuppgifter

- Ansvara för onboarding av nya e-handelskunder
- Ansvara för att koordinera och driva anpassningar i kundens interna system
- Driva några av Sveas större kundcase och agera teknisk projektledare
- Agera 2nd Line support och hantera eventuella problem kopplat till driften av systemen
- Konfigurera kunders betalmetoder enligt avtal


Vem är du?
Vi söker dig som har en bred teknisk förståelse och erfarenhet av att vägleda kunder i tekniska frågor. Du har god vana av att samarbeta och kommunicera med utvecklare och arkitekter, och har du även kunskaper inom programmering är det meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta med e-handel är det meriterande, likväl som om du har arbetat med hela onboardingprocessen. Vi tror att du även har kunskaper inom SQL och erfarenhet av felsökning i databaser, samt erfarenhet av att arbeta i projekt och en vana av att hantera större kundsamarbeten. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal skrift då arbetet kommer ske på båda språken.

Som person är du prestigelös och flexibel, med ett stort tekniskt intresse och lätt för att snabbt sätta dig in i nya system och uppgifter. Du har ett effektivt arbetssätt och god förmåga att hantera ett tidvis högt tempo, samt är lösningsorienterad och serviceminded. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och pedagogisk då du kommer ha kontakt med många olika kunder och intressenter.

Om Svea
I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Ellen Hallengren på ellen.hallengren@sveaekonomi.se. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Liknande jobb


22 november 2024