Onboardingansvarig Projektledare, E-handel till Vendre

Onboardingansvarig Projektledare, E-handel till Vendre

Arbetsbeskrivning

Planering, tydlig kommunikation & noggrann uppföljning är det viktigaste som finns i ett projekt, eller hur? Onboarding teamet på Vendre jobbar med att hjälpa våra nya kunder att lansera sin e-handel på 8 - 16 veckor. Vi ser en kraftigt ökad efterfrågan på e-handel i och med att företag runt om i Sverige behöver nylansera eller uppgradera sin webb. Därför behöver vi ytterligare en kollega i vårt team. Vendres mål är att bli bäst på e-handel i Sverige så här kommer du att omge dig av likasinnade positiva, initiativtagare som vill bli lite bättre varje dag.

Vi tror att du
- Har jobbat som teknisk projektledare eller med kundservice för relativt komplexa teknikprodukter eller tjänster.
- Uppskattar att jobba i team och håller med om att delad kunskap är dubbel kunskap.
- Tar stort ansvar för att driva projekt i mål samt är lyhörd och strukturerad.
- Har intresse/bakgrund inom e-handel, webb och/eller marknadsföring.
- Har lätt att lära dig nya system, ser dig själv som tech-ig och och gillar att dela med dig av din kunskap.


För att trivas i rollen tror vi att du
- Förstår vikten av att följa en process och gillar att kommunicera.
- Har lätt att hitta lösningar och att sätta dig i befintlig dokumentation och processer.
- Är nyfiken på att hitta orsaker och anledningar till att hinder uppstår i system eller i kommunikation.
- Har stor affärsförståelse och gillar effektivisering.
- Äger ditt område, tar initiativ och när du pratar vill andra lyssna.
- Vill bli en expert inom e-handel.
- Snabbt sätter dig in i kundens affär och situation.


Vi letar efter dig som vill vara med och skapa branschens bästa serviceupplevelse på Vendres e-handelsplattform, från uppstart till lansering. Vare sig vår kund har en helt ny e-handel eller flyttar en befintlig butik till vår plattform så är vår ambition densamma: att kunden ska komma igång hos oss på ett så smidigt sätt som möjligt och lansera för att påbörja sin nya e-handelsresa. Du får saker att hända, samtidigt som du på ett tålmodigt och pedagogiskt sätt svarar på frågor och leder kunden i rätt riktning. Du är en problemlösare och en god kommunikatör som ser till att våra kunder och inhouse-team vet vad nästa steg i projektet är. Du, precis som vi, håller med om att man sällan kan kommunicera för mycket.

I rollen som Onboardingansvarig är du en viktig faktor till att våra kunders e-handelssatsning blir en succé. Du är länken mellan kunden och övriga team på Vendre och är den som sköter den dagliga kontakten med våra kunder.

Att jobba hos och med Vendre
Hos oss jobbar ett handplockat team med kompetens inom systemutveckling, UX, design, marknad, försäljning och projektledning - alla specialiserade inom e-handel. Här hittar du har en personlig och familjär kultur, vilken vi är måna om att bibehålla när vi fortsätter att växa. Även om rutiner är viktigt så är inte ena dagen den andra lik. Repetitivt är inte vår melodi och i en föränderlig bransch är det bra att uppskatta variation, nya tankar och idéer. Och (när det inte är coronatider) finns det många tillfällen att träna, dricka bubbel, fika eller spela spel tillsammans.

Om Vendre
Vendre är en marknadsledande e-handelsplattform med smarta och användarvänliga lösningar som du gärna får läsa mer om här (länk!). Bland våra kunder finns Eivy Clothing, Geggamoja, Ur & Penn, Brittfurn samt en mängd taggade entreprenörer som du snart kommer att höra mer om samt arbeta tillsammans med. Vendre ska vara bäst på e-handel. Vi bygger ett e-handelssystem som används av marknadsledare företag och startups. Systemet omsätter över 1, 5 miljard och vi är ett sammansvetsat högproducerade team på närmare 20 personer som sitter på Saltmätargatan invid Sveavägen i Stockholm. På Vendre är teamet & vår produkt det viktigaste för oss och vi växer snabbt.

Ansök
Känns det som att du och Vendre är en bra match? Varmt välkommen att ansöka! Vår rekryteringspartner UrbanUrban hanterar samtliga ansökningar och tar första kontakt. Eventuella frågor hanteras av rekryteringsansvarig Ida Garamvölgyi på ida@urbanurban.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael

Karl
0707212154
Mikael Nyström

Ida Garamvölgyi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vendre
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2020
  • Ansök senast: 24 mars 2021

Besöksadress

Saltmätargatan 5, Stockholm
None

Postadress

Saltmätargatan 5
Stockholm, 11359

Liknande jobb


22 november 2024

19 november 2024

19 november 2024