OneMed AB söker Strategisk Inköpare till Malmökontoret

Arbetsbeskrivning

OneMed is a leading European distributor of medical supplies and healthcare related services, serving both public and private customers with reliable, high-quality products in medical supplies, devices and equipment. OneMed is present in 12 European countries and has approximately 700 employees. Over the last few years, OneMed has consolidated its market position. Turnover has grown from approximately €150m in 2006 to nearly €400m in 2015.
By combining a comprehensive product range with a broad solution offering within purchasing, logistics, administration, IT support, education, product range optimization and ordering procedures OneMed is able to become a true partner to the customers and in collaboration improve the quality of care and thus lowering the total cost of care. For healthcare providers striving to improve their operations and reduce inefficiency, OneMed is the natural partner. For further information visit our web site www.onemed.com

OneMed AB förstärker på Malmökontoret med en strategisk inköpare!

Hur ser din arbetsdag ut?
Ditt ansvar är att säkra lönsamheten inom kategorin genom leverantörsinvesteringar, det innebär "Total Cost of Ownership" genom att säkra processer och interna strukturer för att uppnå alla nyckeltal i kedjan. Du kommer även att vara med och bygga upp strukturer och arbetssätt samt koordinera arbetet inom koncernen för dina leverantörer. Det gäller allt från avtalsskrivning och logistikflöden till förhandling på Europeisk nivå.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
• förhandla med befintliga och nya leverantörer för att säkerställa finansiella mål inom kategorin
• säkerställa att optimerade avtal upprättas och efterlevs
• säkerställa att relationer och flöden med interna intressenter fungerar optimalt
• ansvara för att vårda och utveckla externa relationer

Vem trivs här?
Vi söker dig som har adekvat utbildning och tidigare erfarenhet av strategiskt inköpsarbete. Tjänsten ställer höga krav på god generell affärsförståelse. Vidare krävs att du är en dokumenterat god förhandlare som behärskar det engelska språket på ett obehindrat sätt. Som person är du affärsmässig och prestigelös med förmåga att planera och arbeta självständigt. Du är en god kommunikatör som är trygg i förhandlingar och i mötet med personer i olika befattningar. Du har ett starkt eget driv och arbetar strategiskt för att uppnå fastslagna mål.

Du har god kunskap kring kommersiella processer och har förståelse kring inköp och dess organisatoriska funktion. Du har även god förmåga att sätta dig in i helheten och förstå specifika uppgifter i ett större sammanhang. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och framförallt hanterar du Excel på hög nivå.

Du har minst 5 års erfarenhet inom strategiska inköp inom en kategorifunktion samt tidigare erfarenhet av förhandlingar i en internationell miljö. Viktigt är också dina tidigare erfarenheter och förståelse för offentlig upphandling.

För att lyckas i rollen är du:
• van vid att jobba i en dynamisk miljö med stor flexibilitet
• analytisk med en stark förhandlingsförmåga
• resultatinriktad och strukturerad - stort fokus kommer ligga på att kunna leverera och arbeta under högt tryck
• noggrann i ditt arbetssätt och tar ett stort ansvar över dina arbetsuppgifter
• proaktiv, tar initiativ och har en positiv attityd

Vad erbjuder vi dig?
I ljusa lokaler på en kreativ arbetsplats i centrala Malmö kan vi erbjuda dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Rollen är strategiskt viktig och det finns många möjligheter att utvecklas i en internationell miljö. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och tillsätts efter överenskommelse.

Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark by Adecco Group. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Karin Kling på karin.kling@badenochandclark.se. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vi har dessvärre ingen möjlighet att administrera några ansökningar via epost. Din ansökan vill vi ha senast den 17/4. Som en del i vår kvalitetssäkrade rekryteringsprocess kommer du eventuellt att få utföra personlighetstester och videointervju.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 29 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

Strategisk inköpare

Strategisk inköpare

13 november 2024