Online Business Support Specialist till Husqvarna Construction

Online Business Support Specialist till Husqvarna Construction

Arbetsbeskrivning

Nu har du en unik möjlighet att komma in tidigt på en avdelning på Husqvarna Construction i en roll som Online Business Support Specialist. Avdelningen är på väg att implementera en ny e-handelslösning där du kommer att utvecklas till en specialist på området. Så ta chansen att hoppa på resan tidigt för att göra dig själv till en nyckelspelare på avdelningen.

Vi går igenom ansökningarna löpande så tveka inte att ansöka till tjänsten redan idag.

Dina arbetsuppgifter
Husqvarna Construction är nu mitt i en stor utrullning där drygt 30 marknader ska få den nya e-handelslösningen, och såväl medarbetare som kunder kommer att påverkas och behöva sätta sig in i systemet.

Som Online Business Support Specialist kommer du inneha en betydande roll i denna process och du kommer att få en varierad vardag som kommer att innehålla både supportande och utbildning. Inom supportdelen kräver rollen en bred kunskap om systemets funktionalitet och hur det kopplar till Husqvarnas processer och arbetsmetoder och i den utbildande delen kommer du att vara delaktig i att ta fram utbildningsmaterial, hålla utbildningar samt stötta verksamheten i stort i strävan efter ett så optimalt system som möjligt.

Kommunikation är viktigt i rollen och en central och stor del då du kommer behöva hålla marknaderna uppdaterade om projektet och tydligt förmedla förändringarna som den nya e-handelslösningen innebär. Sedan tillkommer arbetsuppgifter med att stänga ned det gamla systemet och stötta i det arbetet. Sammanfattat innebär rollen:

•Support:
Som Business Support Specialist har du till uppgift att vägleda Husqvarnas alla medarbetare i hur de ska använda New Weborder.
•Utbildning:
Ta fram utbildningsmaterial, hålla utbildningar och stötta verksamhetens strävan i att använda systemet på ett optimalt sätt.
•Kommunikation:
Viktig del att på ett tydligt sätt förmedla den förändring som den nya e-handelslösningen innebär
•Problemlösning/felsökning:
Bistå marknaderna med support och problemlösning i användandet av e-handelslösningen. Exempelvis hantera konton och inloggning och behörigheter.
•Stänga den gamla lösningen:
I samband med nya e-handelslösningen rullas ut behövs den gamla stängas ned. Detta innebär bl. a. att kommunicera detta och att flytta användare från det gamla systemet till det nya.


Om kunden
Husqvarna Group har I över 325 år av innovation och passion försett byggproffs med stöd, service och ett brett utbud av maskiner, diamantverktyg samt alla de tillbehör som kunderna behöver för att kapa, såga, riva, slipa och polera betong.

De för samman höga prestanda, användarvänlighet och säkerhet, så att kunderna kan få jobbet gjort på ett effektivt sätt. Där den finaste belöningen är att se stolta proffs lyckas!

Din profil
I vår rekryteringsprocess lägger vi stor fokus på din personlighet och för att passa i rollen som Online Business Support Specialist behöver du ha en förmåga att både sätta dig in i ett verksamhetsflöde och i hur ett system är uppbyggt logiskt. Du bör även ett intresse och förståelse för utmaningarna hos ett säljbolag som är på en resa mot att även möta kunderna digitalt. Vi tror att du har en god social kompetens och pedagogisk förmåga eftersom din uppgift blir att förklara och vägleda kollegor som ska börja arbeta i ett nytt system. Du har lätt för att samarbeta där du dagligen har kontakt med olika enheter inom Husqvarna Group. Vi ser också att du har lätt för att strukturera upp ditt arbete och är lösningsorienterad. Ett mått av tålamod är också behövligt då det inte alltid är enkelt att komma till avslut.

Krav vi ställer på dig som Online Business Support Specialist
•Erfarenhet av liknande roll
•Grundläggande kunskaper i Microsoft 365
•Flytande engelska i tal och skrift
•God Svenska i tal och skrift
•B-körkort

Meriterande att ha med sig som Online Business Support Specialist
•Språkkunskaper, gärna Franska
•Erfarenhet av kund/marknadssupport
•Erfarenhet av arbete med och genomförande av utbildning

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Start: Omgående
Ort: Jonsered / Göteborg
Omfattning: Heltid, dagtidmed möjligheter till flexibla arbetstider
Lön: Enligt överenskommelse

Urval kommer att ske löpande, så varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Erfaren administratör/receptionist till mottag vuxen

Erfaren administratör/receptionist till mottag vuxen

22 oktober 2024

Administratör

22 oktober 2024