OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget har varit verksamt i 20 år och är marknadsledande inom sin bransch. Utvecklingen inom E-handeln under de senaste åren har varit enormt framgångsrik med en genomsnittlig tillväxt på ca 40%. Detta är dock bara början på den digitala resa man vill göra. Närmst på tur står etablering i samtliga nordiska länder och digitalisering av de idag traditionella försäljningsprocesserna.
Företaget, som är verksamt inom bygg- och inredningsbranschen har verksamhet både internationellt och i Sverige där man är totalt 20 anställda.
I rollen som online marketing assistant arbetar du tätt tillsammans med marknadsansvarig som även förser dig med content i form av annonser, texter, copy, reportage och filmer mm. Ditt arbetsområde kommer i första hand vara att ta hand om ”paid social”, starta annonsering, kampanjer, optimera budgetar på Facebook, Google och andra digitala plattformar. Vi ser att du har erfarenhet från att jobba med Google shopping, SEO, SEM, Display, retargeting och annat konverteringsarbete. Du har erfarenhet av digitala mätverktyg och analys av de data som krävs för att på ett kostnadseffektivt sätt öka konverteringsgraden. Företagets hemsideplattform är Wordpress (Woocommerce)
Det är även ditt ansvar att ta hand om supporten på webben och du har ett ansvar gällande inkommande frågor gällande e-handel. Genom att ta emot dessa samtal och svara på frågor i chatten kommer du vara med på kundens inköpsresa på riktigt.
Du är i början av din karriär, men minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter tidigare, samt har relevant utbildning inom digital marknadsföring. Som person är du strukturerad, kommunikativ och väldigt serviceminded!
Företaget ligger 20 minuter nordost om Lund där du även kommer vara stationerad. Tillgång till bil underlättar pendlingen dit.
Är du redo? Nu kör vi!