OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åhléns är ett värderingsstyrt företag med en vision om att förstärka betydelsefulla stunder i människors liv. Nu söker vi en Online Merchandiser som vill vara med och skapa den bästa upplevelsen för våra kunder online!
Vi erbjuder dig
Som Online Merchandiser blir du en del av vårt digitala team och ansvarar för att affärsområdena Hem och Barn når sina kommersiella mål i försäljning på Åhlens.se. Du jobbar med ständig optimering av kundresan på Åhlens hemsida genom att förbättra content- och produktpresentationer. Med fokus på att driva försäljning och maximera tillväxten identifierar du affärsmöjligheter och implementerar strategier för att säkerställa de bästa erbjudandena för våra kunder.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Optimera försäljning och marginaler genom att lyfta rätt produkter baserat på data, trender, konkurrenssituation och kommersiella planer
- Fastställa och implementera strategier och processer för att uppnå överenskomna KPI:er och effektivisera arbetet
- Med ett datadrivet och KPI-styrt arbetssätt jobba med olika analysverktyg som Google Analytics & PowerBI
- Ansvara för att annonser och material från externa samarbetspartners publiceras korrekt på vår e-handelssite
- Säkerställa en uppdaterad och kurerad sajt med topplistor baserat på säsong och data
- Analysera och följa upp försäljning samt aktiviteter och dela insikter med övrig organisation
- Vara superuser av CMS (content management system) och Voyado (esales & internasöksystem
- Skapa och sammanställa landningssidor baserat på kommersiell plan
- Samarbeta med marknad, Inköp och Visual Merchandisers för att på bästa sätt initiera och exekvera kampanjer och kommersiella aktiviteter i våra digitala kanaler
Du är en del av vår e-handelsorganisation som består av 17 personer varav online merchandisers, content producers och UX designers.
Vem är du?
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna och att det är enkelt och inspirerande att handla hos oss. Till oss tar du med dig:
- Erfarenhet av att arbeta med digital försäljning och CMS system, gärna i inom retail
- Erfarenhet av stakeholder management
- Erfarenhet av att arbeta insiktsdrivet och sammanställa samt presentera försäljningsanalyser
- Goda kunskaper i digitala verktyg som Google Analytics, Power BI och Excel
För att du ska trivas i tjänsten ser vi att du är en kommunikativ och utåtriktad person som är van vid att arbeta med breda kontaktytor. Du kommer jobba datadrivet och därför är du analytisk och tar egna initiativ som driver försäljning.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos enligt överenskommelse. Du är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.
www.ahlens.se