Online Sales Agent

Online Sales Agent

Arbetsbeskrivning

MSX International Ltd

Har du ett brinnande serviceintresse, gillar både människor och bilar. Drivs du av att hjälpa kunder och guida dem i sitt bilköp Online, då skulle du passa in i vår Nordiska Customer Experience Center i Göteborg.  

Arbetsuppgifter
* Som Online Sales agent förväntas du ta hand om kunder genom att agera proaktivt stöd  under kundens process för bilköp online. Vi möter kunden i flera kommunikationskanaler via datorn, chat och telefon.
* Hantera kundens frågor kring bilen, bilköpet och bilägandet
* Agera och svara affärsmässigt och professionellt på kundernas frågor och klagomål
* Agera kommunikativt mellan återförsäljare och kund
* Ansvara för att kunden fråga får en lösning, från start till mål
* Agera proaktivt och verka aktivt för mervärde för kunden
* Ansvara för att all data kring kundärendet hanteras korrekt i systemen


Kvalifikationer
* Erfarenhet från innesälj alt ett stort intresse för att ge förstklassig service
* Gymnasieutbildning gärna med någon påbyggnadsutbildning 
* Danska/Norska samt engelska obehidnrat i både tal och skrift
* God teamplayer med en postiv attityd
* Tidigare erfarenhet från liknande roll
Intresse för bil och dess funktioner är meriterande


Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en duktig problemlösare som gillar att arbeta strukturerat och tvärfunktionellt i team men samtidigt är självgående i uppgifter du tar dig an. Eftersom vi också har dialog med flera olika marknader är det viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från att agera i en serviceorganisation med flera kontaktytor, trivas med administration och ha erfanrehet från liknande supportroller där allt vi gör drivs av kunden. Vi ser gärna att du har erfarenhet från branscher som gett dig fordonskunskap, bilens tillbehör och bilägande.
Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”.

Vi erbjuder:
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder konkurrenskrafitg fast månadslön samt friskvårdsbidrag. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor, möjlighet till delvis arbete hemifrån erbjuds. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.   

Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan! 
#LI-VH2

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024