OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Vi har ett fantastiskt uppdrag: att bidra till våra kunders och individers framgång genom att matcha rätt kompetens!
Adecco söker nu en Onsite Business Manager till Karlskrona! Tjänsten är ett konsultchefsjobb stationerat i vår kunds lokaler och du kommer att ingå i ett dedikerat kundteam i Karlskrona.
Att jobba på Adecco
Adecco är ett av världens största bolag i bemanningsbranschen och finns representerade över hela världen, med fler än 700 000 konsulter. I Sverige tillhör vi också toppskiktet vad gäller omsättning och har en tydlig vision att bli störst. Vi har ett starkt affärsmässigt perspektiv, men också ett mänskligt. Begreppet Adeccohjärtat handlar om hur vi ser och bekräftar våra interna medarbetare och konsulter.
Att jobba Onsite
Vårt Onsite-koncept handlar om att vara en integrerad del av kundens vardag. Teamet har sin arbetsplats i kundens lokaler och arbetar uteslutet med de konsulter som arbetar i verksamheten. Onsite-konceptet handlar också om att hitta mervärden för kunden och att vara en partner snarare än en leverantör. Dialogen och partnerskapet gör att vi får en förmåga att ibland utmana kunden och komma idéer de inte alltid själva tänkt på, och försöka hjälpa kunden att se runt hörn.
Som konsultchef är du ansvarig för att dina konsulter trivs och levererar goda resultat som bidrar till ökad produktivitet för vår kund.
Om dig
Utmaningen, men också tjusningen och utvecklingen, med att arbeta som konsultchef Onsite är bredden på arbetsuppgifter. Förutom att leda konsulter ska du också ha förmågan att skapa starka samarbetsrelationer med både kunden och med dina kollegor på Adecco. Ditt agerande ska bidra till positiva synergier för både kund, konsult, kandidater och givetvis för Adecco. Onsite-konceptet förutsätter att vi jobbar tätt tillsammans med kund i både upp- och nedgångar. Det kräver att vi kavlar upp ärmarna både när många personer ska anställas och när tiderna kräver att styrkan behöver minskas.
· Du har en lösningsorienterad attityd och Du gillar och är trygg med att verka i en föränderlig miljö där beslut fattas snabbt och ibland utan fullständig information
· Du tillämpar ett affärsmannaskap, där du sätter kundens behov i första rum
· Du praktiserar ett ledarskap, där du motiverar och leder konsulter till att bidra till ökad produktivitet för vår kund
· Du har en hög arbetsmoral, där du känner en glädje i att prestera och genuint tycker att det är kul att jobba
· Du har en Digital mognad, där du använder verktyg på ett optimalt sätt för att effektivisera och kvalitetssäkra ditt arbete
· Du får gärna ha en ekonomisk grundförståelse och ett affärstänk
Det du gör påverkar utfallet så är du en målinriktad person som gillar variation då kan detta vara en roll för dig!
Det ställs höga krav på dig som person, i ditt utförande av ditt arbete men vi kan lova att detta är en mycket rolig, givande och utvecklande tjänst.
Vi ser gärna att du har minst 1 års operativ erfarenhet av kontinuerlig leverans av bemanningstjänster mot volymkund alternativt alt från en kund- och resultatorienterad verksamhet med direkt ansvar för kontinuerlig leverans av tjänster som präglas av hög servicegrad, schemaläggning, korta deadline och snabba beslut.
Vi ser det också intressant med erfarenhet av arbete inom industri/produktion i kombination med studier på Personalvetarprogrammet alt Civilingenjörsprogrammet.
Stor vikt läggs också vid personlig lämplighet och den bedömning vi gör av din potential.
I denna tjänst krävs att du har körkort och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Ansökan och rekryteringsprocess samt förmåner
Tjänsten som Onsite Business Manager I Karlskrona tillhör du Adecco Industry & Onsite. Din arbetsplats är kundens verksamhet.
Lönen sätts individuellt. Du kommer att vara berättigad till bonus och friskvårdsförmåner.
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, sista dag för ansökan är den 10 februari. Vänligen bifoga CV. Notera att vi ej efterfrågar personligt brev.
Vi accepterar ej ansökningar via epost.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Talent Acquisition Specialist Jaana Shalabi på email: jaana.shalabi@adeccogroup.com
Välkommen med din ansökan!
Varför välja Adecco
Det är en spännande tid att vara en del av vårt team! Vi är stolta över att vara ett ledande globalt företag vars kunskap är efterfrågad och vi bryr oss om att göra det bästa jobbet vi kan för att säkerställa en bättre framtid för alla. Vi gör detta genom att bygga vår Future@Work strategi som ett enat team av 30 000+ kollegor som arbetar i över 60 länder globalt.
Du får tillgång till en mängd intressanta jobb och karriärer över vår omfattande portfölj av globala varumärken. Vi ger våra kollegor möjlighet att arbeta på de smartaste och mest effektiva sätten för att uppnå total balans mellan kraven i både deras jobb och liv i övrigt. Det är därför vi ger dig den autonomi och det stöd du behöver för att arbeta på det sätt som gör dig mest produktiv, agil, trygg och insiktsfull.
Att sätta människor först, jobba med en kollektiv anda och konstant vilja utvecklas - det är vad vi står för på Adecco Group. Här är vi alla individer med ett unikt perspektiv på den värld vi lever i. Det är det som gör oss starkare. Vem du än är och oavsett din bakgrund kan du vara dig själv. Vi strävar efter att bygga vidare på de attribut som gör dig till den du är. Vi erbjuder kompetensutveckling på flera olika sätt, som vi hoppas stillar din nyfikenhet samtidigt som vi delar färdigheter, kunskaper och expertis för att växa tillsammans.
Var med och påverka där det verkligen behövs.