OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vad vi erbjuder:
Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag.
På QD kallar vi det ”101% för dig”, både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.
QD är sedan höst 2020 ett certifierad Great Place To Work.
Säkerhet har hög prioritet för QD och våra kunder. Vi genomför därför en bakgrundskontroll innan beslut om anställning. Har du frågor eller funderingar kring detta är du välkommen att skriva till till hr@qd.se
Vi lägger mycket vikt på personliga egenskaper i denna rekrytering och hoppas hitta någon vars värdeord som ligger i linje med våra.
På QD rekryterar vi fördomsfritt och därför ber vi er att inte skicka med ett personligt brev.
Om rollen
I denna roll blir du en del av ett kundteam som består av onsite tekniker med olika kunskapsnivåer samt en Costumer Team Manager. Du kommer att vara anställd hos QD men dina främsta arbetsuppgifter kommer att genomföras ute hos våra kunder som är behov av tekniker på plats. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i IT-miljöer.
Vi letar efter en senior första linje tekniker som vill jobba exklusivt med fler av våra kunder tillsammans med kollegor från QD.
Dina kvalifikationer
Du har jobbat något eller några år med IT support och vill nu bredda dina kunskaper både inom support men även inom kundkontakt. Du har höga ambitioner och vill gärna vidareutveckla dina kunskaper inom IT support. Du skulle beskriva dig själv som en person med god social kompetens och att du har lätt för att skapa nya kontakter. Övrigt tror vi att du har ett starkt initiativtagande och god förmåga att prioritera.
Vi tror du har
• Grundläggande kunskaper i Windows miljö samt Mac miljö
• Goda kunskaper i AD och Microsoft Exchange
• Grundläggande kunskaper inom något ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
• Ansvarskänsla och har goda färdigheter när det gäller dokumentering
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift