OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Arbetsbeskrivning
Experis IT söker en IT-supporttekniker för konsultuppdrag hos en av våra kunder i Norrköping.
Som onsite supporttekniker kommer du att arbeta inom kundens lokala IS&T organisation som idag ansvarar för supporten för kundens klienter och en del underhåll av kundens infrastruktur i Sverige.
I rollen kommer du att arbeta med att besvara supportärenden i ärendehanteringssystem samt även i dialog med våra kunder och våran globala IS&T organisation.
Arbetsuppgifterna innebär allt rörande support t ex:
• Ny- och ominstallation av hård- och mjukvara på PC, samt kringutrustning.
• Klientsupport på våra Windows klienter.
• Klientsupport på våra mobiltelefoner samt SmartPhones.
• Felsökning av hårdvara och mjukvara.
• Felsökning av nätverk och VPN.
• Felsöka och avhjälpa fel, utföra mjukvarudistribution, installation/konfiguration utav diverse programvaror, installation/konfiguration utav tillbehör kopplade till PC’n/användaren etc
Vem är du?
Du har ett par års erfarenhet av att ha jobbat med teknisk support och har:
• Utbildning inom IT på gymnasienivå eller motsvarande.
• Goda kunskaper inom PC hårdvara , skrivare, samt tillbehör.
• God vana av att arbeta i en Windows miljö, Microsoft Office, Microsoft Lync/Office Communicator .
• Goda tekniska kunskaper om Windows XP, Windows 7, MS Office 2010, Outlook, mobiltelefoner, trådlösa nätverk, LAN, andra tillbehör och ärendehanteringssystem.
• B-körkort
Vi vill att du ska ha erfarenhet av att bemöta människor inom ramen för en serviceroll och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. I rollen är det viktigt att du har ett stort kundfokus och är serviceinriktad.
Som person är du utåtriktad, social, och bra på att samarbeta.
För att passa i rollen ska du kunna arbeta i ett högt tempo och hantera stressiga situationer på ett bra sätt. För att du skall kunna göra ett bra jobb behöver du också vara van att dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt.
Vad kan vi erbjuda dig?
Experis står för experience och expertise!
Hos oss får du som konsult utveckling genom spännande uppdrag på marknadens hetaste företag, personlig och yrkesmässig utveckling genom mentorskap mellan juniora och seniora konsulter samt möjlighet att bygga ditt professionella nätverk med personer inom din yrkeskategori via våra interna konsultnätverk.
Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag inom segmentet chef och specialist. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag, avtal gällande hushållsnära tjänster och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Då vi har löpande urval under processen tar vi gärna emot din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Frågor om uppdraget besvaras via mail christian.johansson@se.experis.com. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82