OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Hedin IT befinner oss i en bransch där vi ser en stor förflyttning och digitalisering av kundresan, därför söker vi nu fler talanger som vill vara med på resan. Vår supportfunktion levererar idag support till ca 130 anläggningar och 3500 användare inom Hedin-koncernen och därmed blir rollen som Onsite Support tekniker en viktig framgångsfaktor för en välfungerande IT-miljö.
Vill du vara med och utveckla(s) tillsammans med oss?
Om Hedin IT
Hedin IT bildades i september 2018 med syfte att bistå hela Hedin-koncernen med digitala kompetenser och tjänster. Detta innefattar allt från support och drift till systemutveckling. Tjänsterna levereras till interna kunder inom hela Hedin-koncernen i Sverige, Norge, Schweiz och Belgien. Koncernen har ca 3 000 anställda och en omsättning på ca 28 miljarder kronor, vilket ställer krav på en välfungerande IT-arkitektur som vi får chansen att utforma. Som en del av Hedin IT är du med och formar hur hela koncernen arbetar med IT.
Vad ska du göra?
I rollen som Onsite Support tekniker kommer du ingå i vårt supportteam som idag består av 10 tekniker, varav 3 stycken idag jobbar med Onsite Support. Supportärenden inkommer via telefon eller vårt ärendehanteringssystem, där de antingen går vidare till vår Service Desk eller vårt Onsite Support-team beroende på typ av ärende.
Exempel på dagliga arbetsuppgifter som Onsite Support idag hanterar:
- Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror
- Konfiguration och administration av molnlösningar såsom Office365
- Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory
- Felsökning och problemlösning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer
Arbete utanför normal arbetstid kan förekomma samt resor både inrikes och utrikes, men framförallt inrikes i närområdet från det kontor du utgår ifrån. Du utgår från något av våra kontor i Stockholm och utöver Stockholm jobbar du mot följande län: Östergötland & Örebro
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du som person delar vårt stora intresse för IT och har en vilja att fortsätta utvecklas inom området. Eftersom du kommer arbeta med olika typer av supportärenden och många på egen hand, kräver rollen att du både är självgående och har ett eget driv. Du kommer vara ute på flera olika anläggningar och hjälpa till med varierande supportärenden och vi ser därför att du är social och har god känsla för service. Vidare är det viktigt att du är strukturerad och duktig på att prioritera arbetsuppgifter, då många av våra supportärenden utförs parallellt med varandra.
Utöver detta ser vi att du har:
- Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis som IT-tekniker / nätverkstekniker
- Några års arbetslivserfarenhet från något typ av tekniskt arbete eller i en IT-supportroll
- Erfarenhet av att jobba i ett ärendehanteringsverktyg
- Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift
- B-Körkort
Meriterande om du har:
- Tidigare jobbat i ärendehanteringsverktygen Canea eller ServiceNow.
- Arbetat i en medelstor eller större organisation
- Har en känsla för applikationerna i fordonsbranschen.
Ansök redan idag!
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta Linn Forsberg, på +46 724 024 943 eller på (mailto:linn.forsberg@hedinit.se).
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessica Dehmer
0702669803
Emma Forsberg
076 677 56 55
Jeanette Holmström
Clara Geite
Jenny Almquist
Andreas Jönsson
0761969303
Karin Dahlgren
0760199471
Sophie Bålman
Elin Filipp
Emma Forsberg
076 677 56 55