Onsite-support till företag inom datorspel sökes!

Arbetsbeskrivning

Företaget skapar spel, produkter och tjänster för att inspirera till kreativitet. Som en del av den strävan är dem beredda på att ta risker, då det är så dem växer! De utvecklar spel med starkt communityfokus och sätter spelarna först i allt de gör.

Men det är naturligtvis människorna som gör denna plats verkligen speciell. När du går med kommer du att befinna dig i sällskap med otroligt ljusa, varma och kreativa individer - alla förenade och arbetar mot ett enda mål. Vill du vara med på den resan? Då ska du fortsätta läsa!

Om rollen:

- Eskalera 1st tier tickets till 2nd eller 3rd Tier support.

- Ansvarig för företagets konferensrums dagliga funktionalitet

- Kunna identifiera, föreslå förändringar för IT helpdesk process arbetsflöden utifrån organisatoriska krav.

- Erfarenhet av ett ärendehanteringssystem som JIRA Service Desk, Autotask, Kaseya eller jämförbara helpdesksystem.
Onboarding och Offboarding av nya medarbetare

- Assistera företaget med de IT-relaterade uppgifterna för on- och off-boardingprocessen.

- Underhålla och inventera studiolicenser och planera för förnyelser tillsammans med IT-chefen. Hjälp med bedömning för nästa räkenskapsårs behov av licenser baserat på projektkrav.

- Upprätthålla ett inventeringssystem av företagets tillgångar (konfigurationsartiklar) som förvärvats för företags-projekten via IT.

- Hjälpa studiopersonalen med licensrelaterade frågor

- Eskalering till Microsoft Support Services angående åtkomst till Microsoft-användarkonto.

Vi ser gärna att du:

- Har erfarenhet av Microsofts företagsmiljöer. AAD, AD. Directory Services, ADO.

- Har en omfattande kunskap om klienthårdvara.

- Har kunskap om grundläggande nätverksfrågor och lösningar.

- Har kunskap om nätverksfilsystem (SMB/SFTP) och vanliga problem.

- Har kunskap om printers och vanliga frågor.

Bra att ha:

- Kunna utföra nätverkstillförlitlighetstester vid behov och rapportera till systemadministratören

- Kunna felsöka klientrelaterade problem i en Microsoft-företagsmiljö och de begränsningar som följer med nämnda miljö.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camai
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 9 augusti 2023

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024