OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare för uppdrag som first-line onsite supporttekniker till vår kund i Linköping! Har du ett stort IT-intresse och är i början av din karriär? Då kan du vara den vi söker
Beskrivning av rollen:
I din roll som supporttekniker hanterar du incidenter, dvs inkomna supportärenden, du sköter rapportering av dessa i det aktuella systemet och du supporterar användare. Du löser sådana ärenden som Service Desk inte kunnat lösa på distans, inklusive hårdvaru- och mjukvarusupport. Du hanterar reservdelar, koordinerar byten och utlåning av hårdvara samt sköter koordinering både externt och internt för att säkerställa att problem löses och slutkunden blir nöjd.
Supporten kan även involvera problem med nätverk, servrar, installationer, användarregistrering, såväl som grundläggande felsökning av skrivarutrustning, mötesrumsutrustning, tunna klienter samt support för handhållna datorenheter och tillhörande programvara (d.v.s. mobiltelefoner, smartphones).
Krav på utbildning och erfarenhet: Erfarenhet av arbete med IT support, t.ex. i en Service Desk eller onsite
Erfarenhet av ITIL samt ett ITSM verktyg (SNOW, Remedy, Marvel eller motsvarande)
Mycket goda kunskaper i svenska, medelgoda kunskaper i engelska
Svenskt medborgarskap
B-körkort
Under rekryteringsprocessen kommer det krävas utdrag ur belastningsregistret samt säkerhetsintervjuer med dig som kandidat. Du blir anställd direkt hos vår kund och tillträde är omgående eller efter överenskommelse. Vår kund tillämpar tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, månadslön, friskvårdsbidrag och individuell utvecklingsplan.
Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu! Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Emma Fitzsimons på emma.fitzsimons@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!