Onsite supportmedarbetare sökes för direktrekrytering till kund!

Onsite supportmedarbetare sökes för direktrekrytering till kund!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en medarbetare för uppdrag som first-line onsite supporttekniker till vår kund i Linköping! Har du ett stort IT-intresse och är i början av din karriär? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsbeskrivning
I din roll som supporttekniker hanterar du incidenter, dvs inkomna supportärenden, du sköter rapportering av dessa i det aktuella systemet och du supporterar användare. Du löser sådana ärenden som Service Desk inte kunnat lösa på distans, inklusive hårdvaru- och mjukvarusupport. Du hanterar reservdelar, koordinerar byten och utlåning av hårdvara samt sköter koordinering både externt och internt för att säkerställa att problem löses och slutkunden blir nöjd.
Supporten kan även involvera problem med nätverk, servrar, installationer, användarregistrering, såväl som grundläggande felsökning av skrivarutrustning, mötesrumsutrustning, tunna klienter samt support för handhållna datorenheter och tillhörande programvara (det vill säga mobiltelefoner, smartphones).

Bakgrund
Vi söker i första hand dig som har tidigare erfarenhet av att arbete i en IT-supportroll, kanske har du haft några månaders praktik? Du behöver ha kunskaper i ITIL och inom något ITSM verktyg. I och med att det är en supportroll ser vi även att du värdesätter god service.

För tjänsten krävs att du: Erfarenhet av arbete med IT support, t.ex. i en Service Desk eller onsite
Erfarenhet av ITIL samt ett ITSM verktyg (SNOW, Remedy, Marvel eller motsvarande)
Mycket goda kunskaper i svenska, medelgoda kunskaper i engelska
Svenskt medborgarskap
B-körkort

Övrig information
Under rekryteringsprocessen kommer det krävas utdrag ur belastningsregistret samt säkerhetsintervjuer med dig som kandidat. Du blir anställd direkt hos vår kund och tillträde är omgående eller efter överenskommelse. Vår kund tillämpar tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, månadslön, friskvårdsbidrag och individuell utvecklingsplan.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida. Vid frågor relaterade till processen, varmt välkommen att höra av dig till Terese Hammargren, terese.hammargren@barona.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på  http://barona.se/om-oss/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Baronas kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 10 juni 2022

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024

IT-avdelningen söker en ny medarbetare

20 december 2024