OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som tekniker inom support och har en känsla för service och kundkontakt? Vill du arbeta i en öppen och prestigelös företagskultur där medarbetaren är i fokus? Då är Experis arbetsplatsen för dig! Vi söker dig med erfarenhet som tekniker inom support och som har en god systemkunskap och förståelse för olika IT-miljöer.
Vem är du?
Vi söker dig för rollen som supporttekniker mot ett stort försäkringsbolag och deras service helpdesk. Kunden har kontor på flertalet platser i Norden, med ca 3000 användare och ca 520 applikationer. Kundens servicedesk erbjuder support över mail/chatt/telefon och oniste support.
För att lyckas i rollen det viktigt att du trivs i en miljö där samarbete är nyckeln till allas framgång och att hjälpa varandra i det dagliga arbetet är en självklarhet. Du ser service och god kommunikation som två viktiga delar i ditt arbete och du drivs av att arbeta kvalitativt och lösningsfokuserat. Vidare så är det väldigt viktigt för oss att du trivs i din tekniska roll och får möjlighet att utvecklas inom ditt område.
Vi ser att du har kunskap/erfarenhet inom ett antal av nedan områden;
* Intune/Azure
* PW reset
* MFA (multifaktorautentisering)
* Azure Virtual Desktop (stor betoning på denna kompetens)
* SalesForce
Meriterande om du har;
* Certifikat inom ditt område
* Relevant IT-utbildning från t.ex. gymnasie, yrkeshögskola eller högskola.
* Erfarenhet av försäkringsbolag
Att arbeta som konsult på Experis
Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag. \* Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi