OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en problemlösare som tycker att det är roligt och stimulerande att hjälpa andra med deras IT-relaterade problem? Gillar du att ingå i ett mindre team som arbetar med intern-IT?
Vi söker dig som är serviceinriktad samt vill utvecklas inom IT-support och skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer. Du kommer att få jobba på plats ute hos vår kund där du ingår in en mindre arbetsgrupp som arbetar med deras interna IT-miljö. Du kommer att arbeta i kundens Servicedesk och ha mycket kontakt med användare som finns utspridda på fyra kontinenter. Du kommer att få tillgång till och arbeta i de flesta av kundens IT-system. Det innefattar både molntjänster som Office365 och Azure samt “On premise” teknik samt VMware, SCCM, Windows 10 och Server. Du kommer också att arbeta med ett flertal kundspecifika applikationer samt diverse hårdvara; allt från servrar och nätverksenheter till datorer och mobiler.
Du får möjlighet att växa som supporttekniker och vi ser till att du kan certifiera dig inom IT-området i din takt. För att du snabbt ska trivas hos oss kommer du få en mentor som hjälper dig att komma in i rollen och teamet.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har förmåga att arbeta både självständigt och i team samt är noggrann och tar stort ansver. Du behöver också kunna driva ärenden och se till att de blir lösta på ett fullgott sätt med hjälp både av dokumentation och problemlösning. Det är också mycket viktigt att du har ett stort intresse för IT och en vilja att lära nytt då förändringstakten kommer att vara hög.
Du har tidigare jobbat inom IT-support 1–2 år. Har lätt att sätta dig in i nya miljöer, system och applikationer. För att lyckas i rollen behöver du ha god kunskap om Active Directory, Office 365 samt förståelse om server- och nätverksmiljöer.
Det är också viktigt att du har erfarenhet av att hantera datorer och tillhörande hårdvara samt att du har en grundläggande hands-on förståelse för hur nätverk och segmentering av nätverk fungerar. Du måste kunna kommunicera, både muntligt och skriftligt, på svenska och engelska. Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL, Topdesk, VMware, RDS, tunna klienter, Cisco switchar och accesspunkter samt förståelse för hantering av rättigheter i Windows miljöer. Vi erbjuder fast månadslön, friskvård och tjänstepension. Vi jobbar mycket med kompetensutveckling och erbjuder certifieringsbonus.
Du kommer ha möjlighet att träffa framtida kollegor under rekryteringsprocessen. För oss är det viktigt att du känner dig som en i gänget från första dagen.
Urvalet sker löpande varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt.