OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som onsitetekniker kommer du främst ge IT-support till användare på plats hos någon eller några av våra kunder. Arbetsuppgifterna varierar beroende på kund men är huvudsakligen klientsupport samt underhåll av centrala funktioner som skrivare, konferensutrustning mm.
Tjänsten är heltid men uppdragen varierar i omfattning och resterande tid kan du komma att arbeta på vårt huvudkontor med supportärenden via telefon och mail.
För att lyckas i rollen så bör du ha arbetat i någon form av IT-support tidigare, exempelvis för 1st line eller onsite tekniker. Du besitter goda erfarenheter av Microsoftmiljöer, AD och Exchange. Har du dessutom kunskaper inom MAC är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dig som person och ser därför gärna att du är social och serviceminded ut i fingerspetsarna! Du tycker om problemlösning och därigenom att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du självgående, stresstålig och strukturerad.
Då uppdragen kan variera så är körkort ett krav.
Kunden har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlskrona, Bergen, Oslo, Skövde, Vara, Borås och Alingsås, där bolaget idag förfogar över sammanlagt fyra toppmoderna datahallar som dygnet runt, året om, levererar stabil och effektiv IT-drift till bolagets cirka 250 avtalskunder. Kunden har sedan starten 1997 visat en stark tillväxt och har idag c:a 550 anställda. Bolagets strategi är att bygga långsiktiga kundrelationer genom att kombinera hög servicenivå med effektiva IT-lösningar som ger kunden tydliga affärsmässiga fördelar.