OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Som onsite tekniker hos vår kund i Solna, Stockholm kommer du vara ansiktet utåt för IT-avdelningen. Du kommer hantera alla användarfrågor som kommer in till IT. Ditt yttersta ansvar kommer vara att se till att användarna är lugna och kan utföra sina arbetsuppgifter. Du kommer ävenupprätthålla relationer med leverantörerna, samt hålla kontakt med dem för att lösa eventuella problem som uppstår.
Kollegorna du kommer samarbeta med mest sitter i Danmark och England, det är därför viktigt att du som person är trygg med att kommunicera, både i tal och skrift på engelska.
I detta arbete kommer du lära dig mycket väl på plats, det viktigaste är att du har ett stort intresse och tycker om att ta på dig nya utmaningar.
Din bakgrund
Tidigare har du arbetat inom IT, telefonförsäljning, support och/eller utbildat dig, samt att du har ett genuint intresse för IT/teknik. Vi ser även att du gillar att arbeta i team och samtidigt tycker om att ta mycket eget ansvar. Du tycker om att vara social under arbetet och stärka relationer med dina kollegor.
Du har även goda kunskaper i svenska och engelsk, tal och skrift
Det är meriterande om du har;
1-2 års erfarenhet som supporttekniker
Kommunicerat på engelska i ditt dagliga arbete
Arbetat med att bygga relationer med kollegor och/eller leverantörer
Ett plus
Utbildad inom IT
Ärendehanteringssystem
Windowsklienter (7 och 10)
Microsoft Office
Skrivare
Active directory
Remote styrning
Arbetat enligt ITIL
Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad, då du som onsite-tekniker har mycket kontakt med människor. Det är viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad. Har du dessutom ett IT-intresse, gillar att lära dig och att vara social så har du de viktigaste delar för att trivas på jobbet.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.