OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Atrivo söker dig som har erfarenhet av arbete som Onsite-tekniker.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består av att till största delen ge IT-support till anställda på plats i lokalerna. Även support via telefon och mail förekommer. Ärenden som ofta uppkommer handlar om mjukvara, hårdvara och nätverk.
Du har mycket kundkontakt och kommer att arbeta i ett stundtals högt tempo med fokus på kundens behov och att avhjälpa uppkomna problem. Arbetet sker självständigt och i team.
ERFARENHETER/TEKNISK KOMPETENS
Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år. Arbetet sker i Windowsmiljö och det krävs att du har erfarenhet av Exchange, Active Directory, Microsoft Office, MS SQL och VM ware. Du har erfarenhet av PC-hårdvara, LAN/WAN (Routrar, Switchar, Hubar), MS klientoperativsystem.
Önskvärt är relevant utbildning inom IT.
Det är meriterande om du har vana att arbeta i ärendehanteringssystem och erfarenhet av ITIL.
PERSONLIGA EGENSKAPER
I arbetet som Onsite-tekniker är det viktigt att du tycker om att arbeta med människor och att hjälpa personer som har tekniska och IT relaterade problem. Arbetsbelastningen kan variera så du behöver vara driven och behärska stressade situationer.
Vi värdesätter att du är ansvarstagande och noggrann med förmåga att vara flexibel. Vi vill att du ser till kundens behov och kan sätta dig in i andra människors situation och utgå från det i ditt arbete.
VAD KAN ATRIVO ERBJUDA DIG?
Atrivo har sedan starten 2003 fokuserat på att leverera erfaren kompetens inom området IT-infrastruktur. Vår ambition är att vara Stockholms vassaste leverantör av supportspecialister, drifttekniker, tekniska projektledare samt olika typer av linjeroller.
Som anställd hos Atrivo finns det stora möjligheter till utveckling. Vi arbetar med stora välkända företag och erbjuder löpande utbildning. Du blir en del av ett kompetent företag med goda framtidsutsikter.
Vill du jobba med IT är det hos Atrivo du ska vara.