Onsite-tekniker sökes till stort bolag i centrala Stockholm!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Onsite-tekniker ansvarar du för olika planerbara ärenden ute hos kund eller remote i Stockholmsområdet. Du utgår alltid från ett kontor i Stockholm och spenderar din tid där.

Rollen innebär frihet under ansvar där det pendlar mellan att du själv planerar din dag med de uppdrag du tilldelats genom kontakt med kund och/eller användare men ibland styrs du också av de antal ärenden som kommit in via ärendehanteringssystemet och det gäller då att kunna prioritera det som är mest akut.

Din roll som Onsite-tekniker är varierande och består mestadels av att lösa tekniska problem eller implementera lösningar kopplat till datorer, nätverk, skrivare, mjukvara, applikationer, telefoner, projektorer, konferensutrustning etc. Du kommer att jobba on-site, det vill säga på plats ute hos kund. Ni är ett team där ni hjälper och stöttar varandra, där täta avstämningar sker och framförallt ser till att ha roligt tillsammans!

Rollen ställer krav på dig att arbeta mot deadlines samt att du har ett strukturerat arbetssätt där du tar det ansvar som krävs för varje uppdrag.

Din personlighet:

- Resultat/målfokuserad, där du strävar efter att överträffa kundens förväntningar

- Du har ett "vi"-tänk, och vill bidra till ett bra samarbetsklimat

- Du involverar och håller kunder som kollegor informerade genom att kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt

Erfarenhet:
Tekniskt har du en relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet för området. Du har kunskap om drift och utveckling och andra tekniska lösningar. Du kanske har erfarenhet av Active directory, Azure, Sharepoint, M365 och andra molntjänster där du känner dig trygg med att kunna supportera användare, samt delta i projekt och utföra migreringar med stöd från projektledare.

Hos våra kunder arbetar allt från juniora tekniker i början av sin karriär till seniora tekniker med bred erfarenhet och kunskap. Gemensamt för teknikerna hos våra kunder är att alla har ett brinnande intresse för IT och vill lära och inspireras av varandra

Vi ser gärna att du känner till nedan:

- Kunskap och erfarenhet inom Microsoft 365 och moderna arbetsplatslösningar

- Kunskap och/eller erfarenhet inom Sharepoint och Exhange Online

- Grundläggande kunskap inom Windows Server, AD och Nätverk

- Nätverk och kringutrustning

- Tidigare erfarenhet av servicedesk, ärendehanteringssystem och/eller ITIL

- God förmåga att kommunicera på både svenska och engelska

Tjänsten är med start omgående och löper över minst 6 månader. Dina första månader kommer du att vara konsult via oss på Gigstep men ambitionen är att du med tiden ska gå över och bli anställd direkt av företaget.

Placering är centrala Stockholm.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 31 december 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024