Onsite tekniker som brinner för service och nöjda användare!

Arbetsbeskrivning

Onsite tekniker
Detta uppdrag är hos vår kund Sweco. Sweco är Nordens största teknikkonsultföretag med 9000 anställda och finns i 13 länder i Europa. De har hundraåriga rötter i svensk ingenjörstradition och teknikutveckling. Deras IT-avdelning består av ca 100 personer där onsite gruppen är en viktig del.

Rollen

Du kommer att ingå i Onsite gruppen, som består av 24 tekniker utspridda på 12 kontor i Sverige. Teamet i Stockholm består idag av 7st onsite tekniker.

Du kommer att arbeta med olika typer av supportärenden som kommer in från servicedesken. Det kan handla om support på Windows 7, Office365, AD, Juniper VPN, Adobe samt olika typer av CAD ärenden då Swecos anställda arbetar mycket i det, främst i AutoCAD. Det ingår även support kring hårdvara i form av PC support och skrivarsupport.

För detta uppdrag vill vi att du har goda kunskaper inom:

• Winows 7
• Active Directory (AD)
• Officepaketet
• Installation hårdvara
• Grundläggande nätverkskunskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet av support av olika CAD system, Office365, Juniper och djupare nätverkskunskaper.

Din profil

Vi söker dig som arbetat som onsite tekniker i minst 2 år och vara van vid att felsöka och samtidigt kunna ta folk.

Som person är det viktigt att du är öppensinnad och prestigelös då ärendena som kommer in är allt mellan himmel och jord. Det är viktigt att du kan- och brinner för att hantera och att hjälpa användare. Du ska tycka om att ta ansvar och att vara självgående. Har du ingenting att göra så frågar du vad du kan hjälpa till med.

Du är en problemlösare som är van vid att självständigt arbeta dig fram till lösningar på inkommande ärenden från service desken. Arbetet ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på service och kundbemötande. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa- och guida personer på olika kunskapsnivåer och ha en tydlig kommunikation gentemot användarna och även dina kollegor i service desken.



Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Dfind IT

Start: Omgående



Vi kommer att ta emot ansökningar och hålla intervjuer löpande. Vid frågor, kontakta jessica.nilsson@dfind.se [ mailto:jessica.nilsson@dfind.se ]



Hos Dfind IT blir du del av vår kompetenta konsultstyrka som lever och andas våra värderingar Passion & Simplicity. Vi arbetar med intressanta och attraktiva företag i olika branscher, vilket gör konsultrollen utvecklande. Du får en dedikerad konsultchef som arbetar för att ge dig bästa möjliga förutsättningar att lyckas, och coachar dig i din utveckling. Som anställd hos oss erbjuds du en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, individuella utvecklingsplaner, utbildningar och sociala aktiviteter med dina kollegor.

Organisations-/företagsbeskrivning:

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver.

Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFIND AB -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 maj 2016

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024