Onsite-tekniker / Supporttekniker till Infocare

Onsite-tekniker / Supporttekniker till Infocare

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Infocare.

Om företaget:

Infocare AB installerar, reparerar och hjälper företag att använda sin teknologi. Infocare är den ledande serviceleverantören av teknisk utrustning i Norden. De har över 60 serviceställen och 1100 anställda i Norge, Danmark och Finland. Utöver detta levererar de onsite service, installationer, transporter och mjukvarutjänster till företag över hela Sverige. Infocare AB´s mål är att erbjuda de mest effektiva tekniska lösningarna på marknaden och att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt och professionellt sätt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som tekniker arbetar du på plats hos Infocares kund där du supporterar medarbetare vid installation av datorer. Kunden genomgår ett projekt för utbyte av plattformar på datorer som berör ett stort antal medarbetare på arbetsplatsen. Din uppgift är att supportera medarbetarna för att installationerna ska gå smidigt. Du stöttar medarbetare på plats i olika ärenden som rör enklare felsökningar, exempelvis inpatchning av nätverkskablar, byte av hårdvara med mera. Du arbetar självständigt på plats, men vid behov har du stöttning remote via en supportfunktion.

• Felsökning av datorer
• Besvara frågor gällande installationer

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• God teknisk förmåga
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Arbetslivserfarenhet inom teknisk support är meriterande

I rollen som tekniker arbetar serviceinriktat för att lösa problem och bemöta frågor från medarbetare på plats. Du trivs att arbeta i en social miljö och har förmåga att kommunicera väl på svenska och engelska. Antal ärenden och arbetstempo kan variera, vi ser därav att du har förmåga att strukturera och göra prioriteringar i ditt arbete.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Ludvika
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Onsite-tekniker, tekniker, technician, support, supportmedarbetare, 1st line, 2nd line, nätverk, IT-tekniker, helpdesk, IT, teknik, supporttekniker, Ludvika, Dalarna

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

Citrixtekniker

Citrixtekniker

27 november 2024