OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba som IT-tekniker i Göteborg?
Vi söker nu proaktivt efter dig!
Vi letar efter dig som vill jobba Onsite med first- eller second line och backoffice support för slutanvändare.
Supporten inkluderar till exempel:
- Hårdvara så som PC och kringutrustning
- Mjukvaruinstallation
- Felanalys
- Användaradministration ur ett IT-perspektiv
Ansvarsområden kan vara som följande:
- Övervaka, hantera och följa upp supportärenden från Servicedesk
- Service och support på klientinstallationer, arbetsstationer, diverse IT-utrustning och serveradministration (OS, hårdara)
- Implementeringar, felsökning, mjukvara/OS/nätverk
- Aktiv kommunikation med servicedesk om avvikelser, störningar
- Administrera ärenden inom servicedesk-systemet
- Administrera tillgångshantering inom servicedesk-systemet
- Föreslå fortsatta serviceförbättringar inom servicedesk-organisationen till servicedesk-ansvarig
- Sammanställa rapporter
Dina kompetenser:
- Erfarenhet av support och felsökning i Windows-baserad miljö
- Erfarenhet av att stödja allmänt känd programvara (MS-Office Suite)
- Erfarenhet av support av IT-klient hårdvara och kringutrustning
- Flytande Svenska och Engelska
Ansökningar hanteras löpande så vänta inte med att skicka in din!