Onsite tekniker till Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba som IT-tekniker i Göteborg?
Vi söker nu proaktivt efter dig!

Vi letar efter dig som vill jobba Onsite med first- eller second line och backoffice support för slutanvändare.

Supporten inkluderar till exempel:
- Hårdvara så som PC och kringutrustning
- Mjukvaruinstallation
- Felanalys
- Användaradministration ur ett IT-perspektiv

Ansvarsområden kan vara som följande:
- Övervaka, hantera och följa upp supportärenden från Servicedesk
- Service och support på klientinstallationer, arbetsstationer, diverse IT-utrustning och serveradministration (OS, hårdara)
- Implementeringar, felsökning, mjukvara/OS/nätverk
- Aktiv kommunikation med servicedesk om avvikelser, störningar
- Administrera ärenden inom servicedesk-systemet
- Administrera tillgångshantering inom servicedesk-systemet
- Föreslå fortsatta serviceförbättringar inom servicedesk-organisationen till servicedesk-ansvarig
- Sammanställa rapporter

Dina kompetenser:
- Erfarenhet av support och felsökning i Windows-baserad miljö
- Erfarenhet av att stödja allmänt känd programvara (MS-Office Suite)
- Erfarenhet av support av IT-klient hårdvara och kringutrustning
- Flytande Svenska och Engelska

Ansökningar hanteras löpande så vänta inte med att skicka in din!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024

IT-avdelningen söker en ny medarbetare

20 december 2024