OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu letar vi på Gigstep efter dig som vill jobba i en walk-in support med service över disk.
Din roll som Onsite-tekniker är varierande och består mestadels av att lösa tekniska problem eller implementera lösningar kopplat till datorer, nätverk, skrivare, mjukvara, applikationer, telefoner, projektorer, konferensutrustning etc. Ni är ett team där ni hjälper och stöttar varandra, där täta avstämningar sker och framförallt ser till att ha roligt tillsammans!
Rollen ställer krav på dig att arbeta mot deadlines samt att du har ett strukturerat arbetssätt där du tar det ansvar som krävs för varje uppdrag.
Din personlighet:
- Resultat/målfokuserad, där du strävar efter att överträffa kundens förväntningar.
- Du har ett "vi"-tänk, och vill bidra till ett bra samarbetsklimat
- Du involverar och håller kunder som kollegor informerade genom att kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.
- Du har lätt för att prata med människor och kan på enkla sätt förklara IT på ett pedagogiskt sätt.
Vi tror att du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och driver ditt arbete framåt.
Erfarenhet:
Tekniskt har du en relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet för området. Du har kunskap om drift och utveckling och andra tekniska lösningar. Du kanske har erfarenhet av Active directory, Azure, Sharepoint, M365 och andra molntjänster där du känner dig trygg med att kunna supportera användare, samt delta i projekt och utföra migreringar med stöd från projektledare.
Hos våra kunder arbetar allt från juniora tekniker i början av sin karriär till seniora tekniker med bred erfarenhet och kunskap. Gemensamt för teknikerna hos våra kunder är att alla har ett brinnande intresse för IT och vill lära och inspireras av varandra.
Urval sker löpande och rollen kan tillsättas innan sista datum för annonsen.
Uppdraget är ett konsultuppdrag via oss på Gigstep.