Onsite/Servicedesk-agent till centrala Stockholm!

Arbetsbeskrivning

I rollen som Onsite-tekniker ansvarar du för olika ärenden ute hos kund via telefon, chattoch Face-2-Face på vår kunds kontor i Stockholm. Du utgår alltid från kontoret och spenderar din tid där.
Rollen innebär frihet under ansvar där du arbetar mot de uppgifter du tilldelats genom kontakt med kund och/eller användare men ibland styrs du också av de antal ärenden som kommit in via ärendehanteringssystemet och det gäller då att kunna prioritera det som är mest akut.
Din roll som Onsite/Servicedesk-tekniker är varierande och består mestadels av att lösa tekniska problem eller implementera lösningar kopplat till datorer, nätverk, skrivare, mjukvara, applikationer, telefoner, projektorer, konferensutrustning etc. Du kommer att jobba on-site, det vill säga på plats ute hos kund och även arbeta med deployment av PC. Ni är ett team där ni hjälper och stöttar varandra, där täta avstämningar sker och framförallt ser till att ha roligt tillsammans!
Rollen ställer krav på dig att arbeta mot deadlines samt att du har ett strukturerat arbetssätt där du tar det ansvar som krävs för varje uppdrag.
Din personlighet:
Du känner igen dig i ord som ansvarstagande och noggrann
Du har ett "vi"-tänk, och vill bidra till ett bra samarbetsklimat
Du involverar och håller kunder som kollegor informerade genom att kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt
Du behöver trivas med att väldigt väl med attvara självgående i ditt arbete

Erfarenhet:Tekniskt har du en relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet inom området helst 1-2 års erfarenhet. Du har erfarenhet av Active directory, Azure, Sharepoint, M365 och andra molntjänster där du känner dig trygg med att kunna supportera användare.
Vi ser gärna att du känner till nedan:
Kunskap och erfarenhet inom Microsoft 365 och moderna arbetsplatslösningar
Kunskap och/eller erfarenhet inom Sharepoint och Exhange Online
Grundläggande kunskap inom Windows Server, AD och Nätverk
Nätverk och kringutrustning
Tidigare erfarenhet av servicedesk, ärendehanteringssystem och/eller ITIL
God förmåga att kommunicera på både svenska och engelska
Ett krav är att du talar och skriver svenska och engelska flytande!

Tjänsten är med start omgående och löper över minst 6 månader. Dina första månader kommer du att vara konsult via oss på Gigstep men ambitionen är att du med tiden ska gå över och bli anställd direkt av företaget. Vi tillämpar löpande rekrytering - annonsen kan komma att tas ned tidigare än utsatt slutdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2024
  • Ansök senast: 27 september 2024

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024