OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I och med att vi ständigt får in nya förfrågningar från våra kunder, söker vi nu ett antal Support- och Onsite-tekniker till spännande och utvecklande uppdrag. Är du en IT-begåvning och problemlösare som brinner för att hjälpa användarna med deras IT-problem? Då tycker vi definitivt att du ska läsa resten av denna platsannons.
Arbetsuppgifter
Som den duktiga supporttekniker du är, kommer du att få ta tag i de olika problemen som dyker upp hos företagets kunder. Du blir en viktig kugge till en problemfri IT-miljö och får hjälpa kunderna via såväl telefon, mail som på plats ute hos kunden. Det är därför viktigt att du behärskar svenska i tal och skrift.
Önskade kvalifikationer
* Relevant IT-utbildning och något/några års erfarenhet av support, alternativt arbete i 1st/2nd
* Erfarenhet av Microsoft OS, Active Directory, TCP/IP, ärendehanteringssystem
* Teknisk kunskap om diverse applikationer och system är meriterande
* Erfarenhet av ITIL är meriterande
* Körkort är meriterande
Vi förutsätter att du har ett stort intresse för problemlösning och support, samt har lätt för att kommunicera. Erfarenhet av något ärendehanteringssystem är meriterande men inget krav.
Din profil
Är du en säljande tekniker som tycker om att ge service, trivs med att lösa problem och tar initiativ? Då kommer du att trivas ute hos våra kunder.
Du som söker är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin och kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Som alla våra konsulter ser vi att du är ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel.
Som konsult hos Centric är (förutom din tekniska kunskap), din sociala kompetens väldigt viktig. Vi är ett glatt och positivt företag och våra konsulter uppskattas högt av våra kunder. För att kunna bli en konsult hos oss är det därför viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor och agerar professionellt i alla situationer.
Vi kan erbjuda
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Frida Jigberg på tfn: 0737-575473.
För att söka tjänsten, gå in på http://www.centric.eu/SE/Default/IT--Finance/Lediga-tjaenster?jobId=2458
Centric Professionals är ett bemanningsföretag med över 230 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT, ekonomi och administration.
Centric - connect.engage.succeed.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229