Onsitetekniker för uppdrag i Stockholm

Onsitetekniker för uppdrag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en teamplayer som drivs av att få utvecklas inom datorer och IT-infrastruktur? Just nu söker vår kund i Stockholm 1 person som vill jobba som onsite-tekniker med ett brett fokus på flertal områden inom IT-infrastruktur. Du kommer att ge teknisk support till en specifik kund där det ställs krav på din kommunikativa och pedagogiska förmåga för att hjälpa användarna på ett bra och trevligt sätt. Arbetet är mestadels 2nd line support  (on-site support) och omfattar ärenden som i huvudsak inte kan lösas med hjälp av fjärrstyrning. Ärendena spänner sig över områden som support av företagets applikationer, IT-system, datorer, skrivare samt Audio/video med kringutrustning.

I denna tjänst blir ni anställda av Barona med en provanställning på 6 månader. Starten är omgående med hänsyn till andra åtaganden. Viktigast är att du är rätt person för jobbet.


Vad söker vi hos en potentiell kandidat?
Viktigast för denna tjänst kommer dina personliga egenskaper samt IT-kompetenser att vara. Vi ser att detta passar en person som är bra på att självständigt strukturera och driva processer samt tar stort ansvar för sitt arbete. Vikten av självständighet är stor, även om det övergripande målet är att teamet du tillhör hjälps åt för att få bästa resultat. Det essentiella är att du är framåt och aktivt jobbar på (frågar andra, söker information, tar lärdom av det du fått lära) med dina uppgifter och ser den större betydelsen i detta för dina kunder och företaget i stort.

För att lyckas i rollen som onsite-tekniker ser vi gärna att du har följande kunskaper:

- Ett brinnande intresse för IT och kundservice
- God kommunikativ och pedagogisk förmåga
- Grundläggande kunskaper om hur en dator är uppbyggd och fungerar, främst gällande vanligt förekommande applikationer och Microsoft operativsystem såsom Windows10
- Grundläggande kunskaper inom nätverk (TCP/IP, DNS, DHCP) samt Active Directory (AD)
- Flytande i Engelska och svenska (tal och skrift)
- B-körkort

Meriterande är om du har erfarenhet av:

- Arbetslivserfarenhet inom IT-support, med erfarenhet från metodisk felsökning och felavhjälpning av datorer och kringutrustning. (ex. Microsofts operativsystem, Microsoft365, nätverk och kommunikation, skrivare och kringutrustning.)
- Eftergymnasial utbildning med IT som fokus.
- Kunskaper inom ITIL
- Kunskaper inom Apples produkter Mac OS


Erbjudandet till dig 
Företaget satsar stort på coachande ledarskap och deras medarbetares personliga utveckling och hälsa. Kulturen präglas av företagets värderingar och man kan förvänta sig en miljö där kamratskap, humor, framåtanda och kreativitet är en naturlig del i vardagen. Kulturen har bidragit till att företaget idag är Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster. Det är alltid stora saker på gång och företaget går ofta sin egen väg tack vare sina drivna modiga medarbetare som sporras av sina stora mål.

Välkommen med din ansökan!
Vi kommer löpande gå igenom ansökningar och hålla intervjuer så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Låter detta intressant, tveka inte att skicka in din ansökan! Om du har frågor eller liknande är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Terese Hammargren, terese.hammargren@barona.se och Linnea Lundström, linnea.lundstrom@barona.se

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 27 januari 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024