Onsitetekniker till företag inom ICT

Onsitetekniker till företag inom ICT

Arbetsbeskrivning

Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du axlar ansvaret som Local Site Support tillsammans med dina kollegor? Vill du dessutom arbeta i centrala Göteborg med ett kompetent team? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi på Centric söker nu en onsitetekniker till ett uppdrag hos vår kund som är specialiserade inom informations- och kommunikationsteknologi.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
Som Onsitetekniker kommer du att tillhöra ett team på 5 personer där ni tillsammans arbetar för att supportera och lösa användarnas och organisationens IT-relaterade ärenden. Det är en bred roll som innebär att du en del av dagen arbetar i företagets Front Desk med att ta emot användarärenden och den andra delen av dagen är du ute i företagets lokaler med att felsöka t ex en switch eller en printer.

Du kommer att arbeta med felsökning och support på bland annat:
- Office 365
- Outlook
- Nätverksutrustning
- Mobila enheter
- Printer 

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har en teknisk gymnasieutbildning i grunden eller besitter motsvarade arbetslivserfarenhet. Du har med fördel några månaders erfarenhet av att arbeta som IT-Tekniker, antingen genom praktik eller jobb. Du har en grundförståelse för tekniken och tycker det är roligt att utvecklas. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. 

Som person har du ett intresse för IT och teknik och trivs i en roll där du får kombinera både tekniken och kontakten med medarbetare. Du har ett servicetänk och en problemlösande förmåga. Vidare har du en prioriteringsförmåga samt trivs med att arbeta både i team och självständigt.   

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexandra Fahlström på tfn: 0734-159 388 eller ​alexandra.fahlstrom@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 4 november 2021
  • Ansök senast: 4 februari 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


2 november 2024