OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
I rollen som supporttekniker så kommer du att ta emot eskalerade ärenden från 1st line och hjälpa användarna på plats. Supporten är en internsupport och du kommer att utgå från Liljeholmen eller City. De flesta av användarna har tekniska frågor kopplade till mjuk- och hårdvara, främst inom Windows men också lite Mac. För att kunna svara på kundens frågor och lösa ärendena kommer du regelbundet att samarbeta med olika delar inom organisationen.
I din roll som Onsite-tekniker kommer du bli en utav företagets ansikten inom organisationen. Du kommer att få arbeta i en tekniskt utmanande roll med variation i ärenden. I ert team arbetar ni flera mot att uppnå bolagets mål och du kommer tillhöra en grupp onsitetekniker som alla är sociala och hjälpsamma. Du kommer att arbeta i en human och positiv organisation där konstruktiv feedback är en del av vardagen.
Du kommer bli erbjuden en fastanställning med kollektivavtal som IT-Konsult, där vi lägger fokus på att utveckla dina kunskaper och få dig att trivas. Certifieringsmöjligheter inom Windows, nätverk och servrar finns i takt med att du växer i din roll. Vi har även event för att lära känna varandra och tycker att kommunikation är extremt viktigt.
Vi på Thalamus tror på en härlig gemenskap och en familjär känsla. Då du kommer jobba som IT-Konsult och vara stor del ute hos kund tycker vi att det är viktigt med trygghet. Vi erbjuder därför fast anställning och lön, där du både får trygghet när du är på och mellan uppdrag. Vi drivs av att utveckla människor och följa med deras resa inom IT och hoppas få möjligheten att träffa dig för att prata mer.
Din bakgrund
Det är ett stort plus om du har erfarenhet av att jobba som supporttekniker sedan tidigare.
Du kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Vi värderar högt
Att du har ett intresse inom IT som du vill utveckla. Vi ser gärna att du har jobbat inom IT Support som innehåller kundkontakt via telefon, chatt, mejl eller ansikte-mot-ansikte. Du behöver vara flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Ett plus
Utbildad inom IT
Ärendehanteringssystem (tex service now)
Windowsklienter (7 och 10)
Microsoft Office
Skrivare
Active directory
Remote styrning
Arbetat enligt ITIL
Du som person
Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Då du som supporttekniker har mycket kontakt med människor. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Har du dessutom ett IT intresse och gillar att lära dig så har du de viktigaste delarna för att trivas på jobbet.
Din ansökan
Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.
Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.
Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.